به گزارش افکارنیوز، تا به حال چند بار برای استخدام در یک شرکت رزومه خود آ برای آن‌ها ارسال کرده‌اید اما جوابی در یافت نکرده‌اید؟

شاید به خود بگویید احتمالاً رزومه شما را ندیده‌اند و یا اینکه شاید گزینه مناسبی برای استخدام در شغل مورد نظر نبوده‌اید. اما جالب است بدانید که در بیشتر موارد عامل اصلی دعوت نشدن شما برای انجام مصاحبه نا مناسب بودن رزومه‌تان بوده است.

بخش منابع انسانی و مسئولینی که وظیفه استخدام افراد را در فرصت‌های مختلف بر عهده دارند ممکن است برای یک فرصت شغلی با بیش از صدها رزومه کاری رو به رو شوند از این رو فرصت زیادی برای مرور رزومه‌ها ندارند. طبق آمار و ارقام ارائه شده این افراد به طور میانگین برای مرور هر رزومه ۱۰ تا ۲۰ ثاتیه زمان صرف می‌کنند.

شما ممکن است یکی از بهترین گزینه‌ها برای استخدام در موقعیت شغلی مورد نظر باشید اما کافی است تا رزومه شما کمی نا مناسب باشد تا شانس قبول شدن در مرحله رزومه را از دست بدهید.

برای داشتن رزومه ای بی نقص و مناسب باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین نمونه رزومه ممکن را برای موقعیت شغلی مورد نظر خود ارسال کنید. در ادامه این مطلب به برخی از نکات و اصلاحاتی که برای بهتر شدن رزومه‌تان باید انجام دهید خواهیم پرداخت.


عنوان شغلی مورد نظر را از رزومه خود حذف کنید
اگر برای شغل خاصی در خواست استخدام داده‌اید دیگر نیازی به نوشتن عنوان شغلی مورد نظر نیست. کسانی که قصد استخدام شما را دارند می‌دانند که شما برای چه درخواست استخدام داده‌اید. اما در برخی مواقع مانند زمانی که می‌خواهید زمینه کاری خود را تغییر دهید ذکر عنوان ضروری است.

تجربه‌های کاری بی ربط را حذف کنید
ممکن است شما سلطان درست کردن سالاد فصل در رستورانی که در زمان دبیرستان مشغول به کار در آن بوده‌اید باشید. اما اگر موقعیت کاری که امروز به دنبال آن هستید ارتباطی به رستوران و غذا و… ندارد، نیازی نیست که این چنین تجربیاتی را در رزومه خود وارد کنید.

اطلاعات شخصی بی مورد را حذف کنید
لزومی ندارد تا وضعیت تأهل؛ تعداد فرزندان؛ گرایشات مذهبی و دیگر اطلاعات شخصی اینچنینی را در رزومه خود وارد کنید. درج این قبیل اطلاعات در گذشته مرسوم بوده است اما امروزه دیگر ضرورتی ندارند. به علاوه پرسیدن چنین سوالاتی نیز در برخی موارد از داوطلبین استخدام ممنوع است.

سرگرمی‌های اوقات فراغت خود را لیست نکنید
اگر چنین اطلاعاتی ارتباطی با موقعیت کاری شما ندارد دلیلی برای گنجاندن آن‌ها در رزومه وجود ندارد. لیست کردن این قبیل اطلاعات تنها وقت مصاحبه کنندگان را گرفته و رزومه شما را شلوغ می‌کند.

بخش مرجع را از انتهای رزومه حذف کنید
اگر استخدام کنندگان شما بخواهند با کارفرماهای قبلی شما تماس بگیرند از خود شما سؤال خواهند کرد. بنابر این نیازی نیست که یک خط از رزومه خود را بی جهت صرف نوشتن رفرنس برای شغل قبلی خود کنید

از ضمیرهای شخصی در رزومه خود استفاده نکنید
در نگارش رزومه خود نباید از ضمیرهای " من " " او " " برای من " استفاده کنید. علاوه بر این در نوشتن رزومه از حالت گفتار اول شخص و یا سوم شخص استفاده نکنید. همه می‌دانند که رزومه شما فقط و فقط در باره خود شما و تجربیات و دستاوردهای شما است.

اطلاعات تماس شغل فعلی خود را حذف کنید
درج اطلاعات تماس شغل فعلی شما نه تنها خطرناک است بلکه ممکن است به ضرر شما تمام شود. آیا می‌خواهید تا کارفرمای جدید با شما در محل کار فعلی‌تان تماس بگیرد؟ در این مورد حتی ممکن است تماس‌های شما کنترل شود و در نهایت منجر به اخراج شما و یا حتی مجبور به پرداخت جریمه به دلیل استفاده غیر مجاز از خدمات محل کار شوید.

میزان حقوق قبلی ویا حقوق مورد نظر خود را از رزومه حذف کنید
برخی افراد میزان حقوق ماهیانه شغل قبلی خود را نیز در رزوه خود درج می‌کنند که کاملاً کار اشتباهی است و ممکن است همین عامل باعثنادیده گرفته شدن رزومه‌شان شود. رزومه در واقع مجموعه ای از توانایی‌ها و تجربیات حرفه ای در مورد حرفه و شغل شما است. بنابر این بحثدر مورد رزومه باید به زمان مصاحبه موکول شود.

معدل دوران تحصیل خود را از رزومه‌تان حذف کنید
الزامی به درج معدل دوران تحصیل و رشته دانشگاهی شما وجود ندارد. به خصوص زمانی که معدل شما خیلی مناسب هم نباشد. مگر اینکه داشتن حداقل معدل شرط پذبرش در موقعیت شغلی مورد نظر شما باشد.