اجرای پروژه های برق در صورت تأمین اعتبار

به گزارش افکارنیوز، محمد فارسی، در پاسخ به این سئوال که آیا با گذشت چند ماه از دولت یازدهم فضای کسب و کار صنعت برق بهبود پیدا کرده است یا خیر، گفت: هر رونقی باید به واسطه سرمایه‌گذاری ایجاد شود اما از آنجا که بودجه وزارت نیرو محدود است و نمی‌تواند برای پروژه‌های موردنیاز و ضروری خود هزینه کند در حال حاضر پروژه‌ها به صورت بسیار محدود در حال اجرا هستند و صنعت برق رونق خاصی پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: مگر اینکه وزارت نیرو بودجه‌ای را از طریقی تأمین کند، تا شاهد رونق کسب و کار در صنعت برق باشیم.

*کارگاههایی که دچار کمبود سفارش تولید و غیر فعال شده‌اند

فارسی در پاسخ به این سؤال که آیا رکود حاکم بر صنعت برق باعثخروج کارگاههای کوچک و بزرگ از دایره تولید شده اند تاکید کرد: به دلیل رکود حاکم بر صنعت برق و طلب‌های پرداخت‌ نشده کارگاه‌هایی داریم که غیرفعال شده‌اند و هنوز هم فعالیت خود را از سر نگرفته‌اند.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: این کارگاه‌ها بیشتر در زمینه تولید تجهیزات صنعت برق مثل پست‌ها، تابلوسازی و تجهیزات خطوط انتقال نیرو، یراق‌ساز‌های انتقال نیرو شدیدا دچار کمبود سفارش تولید و کاهش ظرفیت شده‌اند.

*مپنا هم از دولت مطالباتی دارد

وی در پاسخ به این سئوال که شرکتهای بزرگ مثل مپنا چطور آنها هم از دولت طلب دارند آیا آنها هم به دلیل محدویت های مورد اشاره دچار مشکل شده اند گفت: مپنا هم از دولت مطالباتی دارد، بنابراین اگر یک مقداری بگوییم وضعیت مپنا بهتر است دلیل آن گستردگی مپنا است که باعثمی شود این نوسانات روی شرکت‌هایی مثل مپنا خیلی تأثیرگذار نباشد اما بر روی شرکت‌های کوچک این رکود و نوسانات تأثیرگذار است.

فارسی در پاسخ به این سؤال که شما گفتید این نوسانات چندان بر شرکت‌های بزرگ مثل مپنا تأثیرگذار نبوده است اما شنیده می‌شود که خود مپنا هم توربین ساخته و در انبارها مانده است، گفت: من هم این موضوع را شنیده‌ام به دلیل محدودیت فروش، شرکت توگا نمی‌تواند آن فعالیت‌های واقعی خود را انجام دهد و تولیدات را در حد توان ارائه دهد.

*باید به فکر صادرات باشیم / تولید توربین‌ها می‌تواند جنبه بسیار خوبی برای صادرات داشته باشد

وی ادامه داد: به همین دلیل باید راهکارهایی برای صادرات بیاندیشیم چرا که این تولید توربین‌ها می‌تواند جنبه بسیار خوبی برای صادرات داشته باشد و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

فارسی در ادامه گفت:زمینههای این موضوع چه از لحاظ بعد سیاسی و چه از لحاظ بعد لوازم مورد نیاز وارداتی برای این نوع تولیدات باید مهیا شود که امیدواریم به زودی این اتفاق رخ دهد.