کمک بنیروگاه برق آبی به شبکه برق

به گزارشافکارنیوز،حمید چیت‌چیان در بازدید از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با بیان اینکه میزان پیک مصرف برق در اواخر خردادماه و اوایل تیرماه امسال افزایش قابل‌توجهی داشته است، اظهار داشت: با شدت گرمای هوا طی ماههای اخیر مصرف برق بالا رفته و پیک روزانه به ۴۶ هزار و ۹۰۰ مگاوات رسید که فراتر ازسال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه ذخایرسوخت مایع در نیروگاه‌ها نیزمناسب نبود، ‌ افزود: در این میان نیروگاه‌های برق‌آبی به داد کشوررسیدند و با تولید برق تا سه برابر برنامه‌ریزی شده بخش عمده نیاز کشور را تامین کردند.

وزیر نیرو گفت: اگر نیروگاه‌های برق‌آبی نبودند، به‌طور قطع کشور دچار مشکل می‌شد.

وی با اشاره به رهاسازی آب مخازن کارون ۳ و ۴ به منظور تولید برق، گفت: خوشبختانه این آب در سد گتوند علیا ذخیره شده و امکان استفاده دوباره از آن وجود دارد.

چیت‌چیان با بیان اینکه سال آینده با کمبود توان برق مواجه خواهیم شد، ادامه داد: باید ۴۵۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی که در سد رودبار لرستان و طرح های نیمه تمام شرکت آب و نیرو به بهره‌برداری برسد.

وزیر دولت تدبیر و امید تصریح کرد: سال آینده سد و نیروگاه سیمره نیز باید با وجود موانع موجود به بهره‌برداری و ۴۸۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی آن وارد شبکه برق‌رسانی شود.

چیت چیان افزود: در این بین نیز نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه به افزایش ظرفیت شبکه برق کشور کمک می کند.

وزیر نیرو همچنین تاکید کرد: احداثسد به تنهایی کافی نیست و باید شبکه‌های زیردست آن نیز اجرا شود.

وی گفت : بابرنامه ریزی های صورت گرفته تا چهارسال آینده بسیاری از طرحهای مهم در دست اجرا به بهرهبرداری برسد و با کمک مسئولان ارشد نظام منابع مالی آنها نیز تامین شود.