دولت به دامداران یارانه نقدی داد

به گزارشافکارنیوز،معاون اول رئیس جمهور مصوبه ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن، به دامدارانی که شیر خام خود را مطابق ۴ ماهه پایانی سال ۹۲ به کارخانه های لبنی تحویل داده اند، به همان نسبت دریافت مابه التفاوت نقدی مشمول می‌شوند.

بر همین اساس، هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت جهادکشاورزی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید شیر خام از ابتدای سال جاری، دامدارانی که در سه ماهه اول سال ۹۳ شیر خام خود را مطابق روال ۴ ماهه پایان سال ۹۲ بر اساس تصویبنامه مورخ ۱۵ بهمن ماه ۹۲ به کارخانه های لبنی تحویل نموده اند، به همان نسبت مشمول دریافت مابه التفاوت نقدی شوند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با توجه به تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور و براساس گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و از طریق وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تامین و تخصیص یارانه اقدام کنند.

معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ابلاغ کرده است.

براساس قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور، دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش تولید کشور اختصاص دهد.

باید منتظر ماند و دید آیا دولت به سایر بخشهای اقتصادی نیز یارانه نقدی اختصاص خواهد داد یا خیر.