به گزارشافکارنیوز،در این گزارش به برخی قوانین ساخت ذهن بشر که تصور می کنند برای کسب ثروت لازم است اشاره می کنیم.

۱. سخت گیری باعثموفقیت می شود

برخی برای مدت های طولانی از خرج کردن پول خودداری می کنند و به اصطلاح خودشان پس انداز می کنند در حالی که روش آنها بیشتر به شکنجه شخصی شباهت دارد تا پس انداز وبه همین دلیل هم پس از مدت کوتاهی شکست می خورند و ناچار می شوند روش های پس اندازشان را ترک کنند و به ولخرجی روی می آورند!

۲. پول پول می آورد

برخی بر این باور غلط هستند که این پول است که پول می آورد به همین دلیل کسی که ثروتمند نیست نمی تواند به موفقیت وثروت برسد این درحالی است که مطالعه زندگی افراد موفق نشان می دهد که بسیاری از آنها ذاتا ثروتمند و یا به اصطلاح بچه پولدار نبوده اند.

۳. با کار کم می توان ثروتمند شد

برخی می گویندکه کار زیاد متعلق به برخی حیوان هاست و کار زیاد موفقیت را تضمین نمی کند پس برای پیشرفت باید درست کار کرد و نیازی به کار زیاد نیست. اما حقیقت این است که برای موفقیت می بایست در راه درست زیاد کار و تلاش نمود به این معنی که بدون کار زیاد نمی توان موفق بود البته هستند کسانی که مسیر نادرست را انتخاب می کنند و در راه اشتباهشان خیلی هم کار می کنند اما به موفقیت نمی رسند به همین دلیل پیش از هر اقدامی می بایست راه درست را از طریق مطالعه و تحقیق بدست آورد و بعد از آن می بایست با بیشترین حد ممکن تلاش کرد.

۴.۴ = ۲ + ۲

گاهی یک تصمیم گیری به موقع حرکت سریع و موقعیت سنجی مناسب به همراه ریسک پذیری بالا نتایج شگرفی به همراه می آورد به این ترتیب گاهی ۲بعلاوه ۲ نتیجه ای بیش از انتظار دارد و ۵ و یا حتی ۶ می شود.

۵. خیلی از ثروتمندها از تکنولوژی بی خبرند

به نظر بسیاری اغلب افراد ثروتمند قدیمی از تکنولوژی بی بهره اند و موفق هم بوده اند به همین دلیل نیازی نیست ما از تکنولوژی های جدید سر در بیاوریم. این درحالیست که حتی قدیمی ها هم برای کسب پول بیشتر سعی می کنند تکنولوژی های نوین را یاد بگیرند و یا اینکه حد اقل کسانی که در این امور توانمند هستند را استخدام کنند.