علی اکبر محرابیان امروز در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به این پرسش که مهلت وزارت بازرگانی به وزارت صنایع برای ارائه لیست ممنوعیت واردات پایان یافت اما این لیست ارائه نشد؟ گفت: مدیریت واردات تنها به معنی ممنوعیت واردات برخی کالاها نیست.

به گزارش مهر، به گفته وزیر صنایع و معادن، هیچ کشوری در جهان پیدا نمی شود که تولید و صنعت قابل افتخار داشته باشد اما واردات را مدیریت نکرده باشد.

وی افزایش کیفیت کالای تولید داخل را یکی از راهکارهای مدیریت واردات عنوان کرد و افزود: در حال حاضر واردات بسیاری از کالاها به علت بالا بودن کیفیت تولید داخل و بی نیازی به واردات آن کالاها متوقف شده است.

محرابیان با تاکید بر رقابت پذیر بودن کالاهای تولیدی، گفت: رشد کیفیت و تولید کالاهای صادراتی در وزارت صنایع و معادن یک اصل است تا بتوان در داخل با کالاهای وارداتی و در خارج از کشور بتوان با کالاهای خارجی رقابت کرد.

وی بررسی استاندارد کالاها پیش از ثبت سفارش را الزامی اعلام کرد و گفت: باید کالاهایی ثبت سفارش و وارد شوند که موسسه استاندارد آن کالاها را تایید کرده باشد.

وزیر صنایع و معادن از ممنوعیت ورود کالاهای مضر سخن گفت و افزود: هم اکنون واردات کالاهای مضر ممنوع شده است. وی افزود: بسته مدیریتی وزارت صنایع با محور قرار دادن این اصول به وزارت بازرگانی اعلام شده است.