همایش بزرگ خروج از رکود آغاز شد

به گزارشافکارنیوز،همایش بزرگ خروج از رکود با حضور رئیس جمهور آغاز شد. قرار است در این همایش وزرای اقتصادی دولت از جمله علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری سخنرانی کنند.

این همایش در حالی برگزار می‌شود که دولت در یک ماه گذشته با انتشار یک بسته کلی و یک بسته با جزئیات بیشتر، برنامه‌های خود را به منظور خروج غیرتورمی از رکود در معرض افکار عمومی و نقد کارشناسان قرار داده است. در این مدت کارشناسان زیادی به ایراد نقطه‌نظرات خود پیرامون این سیاست‌ها پرداخته و با آن موافقت و یا مخالفت کرده‌اند.

اما دولت معتقد است که پاسخ تمام انتقادات را داشته و به منظور مقابله با شرایط رکود تورمی برنامه‌های منسجمی را در دستور کار خود دارد. در همین راستا لایحه‌ای نیز با عنوان رفع موانع تولید در هیئت دولت به تصویب رسیده و آماده بررسی در مجلس است.

به نظر میرسد در همایش امروز تصویر دقیقتری از آنچه دولتمردان به منظور مداوای اقتصاد بیمار ایران در دستور کار دارند به نمایش گذاشته شود.