به گزارشافکارنیوز،علیرضا خسروی با اشاره به اینکه درخواست آخوندی و سیف از رئیس جمهوری برای تأمین ۵۰ درصد قیمت مسکن از طریق وام موجب گرانی قیمت مسکن می‌شود، گفت: نمایندگان مجلس از هر طرحی که موجب حل مشکل مسکن شود استقبال می‌کنند بنابراین معتقدم که بهترین راه برای حل مشکل مسکن پرداخت تسهیلات به ساخت و انتقال آن تسهیلات به نام خریدار است.

وی ادامه داد: دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که تولید مسکن به هر طریق ممکن بالا برود بنابراین باید طرحی داده شود که عرضه و تقاضای مسکن متعادل شود چرا که در غیر اینصورت مشکلاتی در بازار مسکن ایجاد می‌شود و التهاب در بازار افزایش می‌یابد.

خسروی اضافه کرد: نکته‌ای که در درخواست وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی مورد تذکر نمایندگان از قبل بوده و هست این است که سود بانک‌ها بالاست و اگر متقاضیان کم‌درآمد و میان‌درآمد بخواهند بازپرداخت اقساط را انجام دهند به مشکل می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه گفته شده نرخ سود تسهیلات مسکن ۱۴ درصد باشد و دولت مابه‌التفاوت آنرا به بانک‌ها پرداخت می‌کند تصریح کرد: پرداخت مابه‌التفاوت از سوی دولت کمک خوبی برای متقاضیان مسکن خواهد بود اما معتقدم که پرداخت تسهیلات مسکن برای خرید به این شیوه که ۵۰ درصد قیمت مسکن را تأمین کند قطعاً موجب گرانی مسکن می‌شود.

خسروی تاکید کرد: این درخواست آخوندی و سیف در قیمت مسکن کلان‌شهرها تاثیرگذار خواهد بود و واحدهای مسکونی که به دنبال مشتری هستند گران خواهند شد.

نماینده مردم سمنان تصریح کرد: پیشنهاد ما نمایندگان مجلس قبلاً به دولت این بود که دولت زمین را در اختیار سازنده‌ها قرار دهد و ۲۵ درصد واحدهای مسکونی را خود سازنده و ۲۵ درصد به قیمت تمام شده به مردم فروخته شود و ۵۰ درصد مابقی نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

چرا دولت خود اقدام به ساخت و پیش فروش نمی کند؟

وی ادامه داد: وقتی در اتوبان کرج در دامنه کوه‌ها سازنده‌ها اقدام به ساخت مسکن و قبل از ساخت اقدام به پیش‌فروش به مبالغ متری ۳.۵ میلیون تا ۵ میلیون تومان می‌کنند چرا این کار را دولت انجام ندهد.

خسروی اضافه کرد: اگر این اقدام قانونی است چرا دولت خود زمینها را در اختیار نمیگیرد و نمی سازد و اگر غیر قانونی است چرا اجازه ساخت به سازندهها داده میشود.