جزئیات قیمت های جدید محصولات ایران خودرو

به گزارش ایکوپرس، بعدازظهر ديروز - سه شنبه- جلسه بررسي و بازنگري قيمت محصولات خودروسازان در كميسيون صنايع و معادن مجلس با حضور مديران وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودرو سازان برگزار شد و پس از آن گروه صنعتي ايران خودرو اعلام كرد قيمت هاي افزايش يافته را بر اساس مصوبه تيرماه شوراي رقابت كاهش خواهد داد.

براین اساس سهم ایران خودرو از افزایش قیمت تیرماه در خصوص پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس ۹میلیون و ۲۸۷هزار ریال افزایش پیدا کرده بود که این خودروساز با کاهش ۷۱درصدی این مبلغ، ۶میلیون و ۶۶۶هزار ریال از قیمت این خودرو کم کرد.

همچنین سهم کارخانه از افزایش قیمت خودرو سمند ال. ایکس دوگانه سوز در تیرماه گذشته ۱۴ میلیون و ۵۴۹ هزار ریال بود که براساس تصمیم جدید، قیمت این محصول ۷میلیون و ۹۴۳هزار ریال، معادل ۵۴درصد تعدیل پیدا کرده است.

مدل بنزینی این محصول نیز که قرار بود ۱۴میلیون و ۱۶۴ هزار ریال افزایش سهم کارخانه داشته باشد، با ۴۲درصد تعدیل، ۶میلیون و ۵۸هزار ریال کاهش قیمت داشته است.

در جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مدیران صنعت خودرو بر تلاش و تمرکز بیشتر خودروسازان بر افزایش کیفیت تاکید و مقرر شد خودروسازان پروژه های بهبود کیفیت محصولات را با سرعت و جدیت بیشتری دنبال و اجرا کنند.

گروه صنعتی ایران خودرو یکی از اهداف خود در این کاهش قیمت را افزایش رضایت مشتریان، پاسخگوئی به انتظارات مجلس شورای اسلامی، همکاری با شورای ملی رقابت و تحقق منویات دولت تدبیر و امید در تحقق برنامه استراتژیک خروج از رکود عنوان کرده است.

کاهش قیمت برخی محصولات پرفروش از سوی خودروسازان در حالی صورت می گیرد که براساس اعلام رسمی بانک مرکزی میانگین نرخ تورم کشور در ماه های گذشته از سال جاری ۲۸.۹۵ درصد بوده است.

براساس تصمیم اتخاذ شده در گروه صنعتی ایران خودرو، خریدارانی که در هفته هاي گذشته سه محصول مذكور را براساس افزایش ۵.۵درصدی مصوبه شوراي رقابت خریداری کرده اند، مابه التفاوت مبلغ پرداختی را دریافت خواهند کرد.