چرخ صنعت کشور با پیشرفت اخیر ایران خودرو به گردش در آمد

به گزارش ايكو پرس عليرضا محجوب نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و دبير كل خانه كارگر در ديدار با مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، ضمن بيان اين مطلب و تحسين تحولات و پيشرفت هاي صورت گرفته در ماه هاي اخير در ايران خودرو گفت: بايد در كارخانههاي خودروسازي و در راس آنها ايران خودرو به روي مردم باز باشد تا آنان از نزديك با تلاش هايي كه در اين جا صورت مي گيرد آشنا شوند و به استفاده از محصولات داخلي ترغيب شوند.

وی بر لزوم حمایت از خودروسازی و تولید ملی تاکید کرد و گفت: تا ۱۰ سال پیش تعرفه واردات خودرو ۲۰۰ درصد بود و رسیدن آن به میزان کم تر از ۱۰۰ درصد در سال های اخیر جای تاسف دارد. وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، ‌ مجلس به دنبال وضع تعرفه بالا برای واردات خودروهای لوکس و گران قیمت است.

محجوب اظهار کرد: ما ایرانی هستیم و باید مصرف کالا و محصول ایرانی را در اولویت قرار دهیم و به آن افتخار کنیم.

وی امنیت شغلی کارگران را عامل مهمی در موفقیت سازمان برشمرد و گفت: در ایران خودرو به خصوص در یک سال اخیر تلاش های زیادی برای افزایش رضایت‌مندی کارگران صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیرعامل ایران خودرو به عنوان مدیری با تجربه مسایل معیشتی کارگران را درک می کند و درحال حاضر نیز گام های بلندی برای رضایت آنان برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توان‌مندی های موجود، ایران خودرو در دستیابی به اهداف تعیین شده و جلب رضایت حداکثری مشتریان و تنظیم بازار خودرو و تمامی ذی‌نفعان موفق خواهد شد.

دبیرکل خانه کارگر درپایان تصریح کرد: کسانی که در مجموعه ایران خودرو مشغول به کار هستند و معاش آنان از این شرکت بزرگ تامین می شود باید نسبت به آن تعصب داشته و مدافع کار خود باشند. نباید تولید ملی تهدید شود و همه باید مبلغ محصول ملی باشند.

کیفیت محوری جایگزین تیراژ محوری شود
مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این دیدار پیشرفت های اخیر ایران خودرو را مرهون کار جمعی تمامی کارکنان اعم از کارگران خطوط تولید، کارشناسان و مدیران دانست و گفت: اعتقاد من این است که کارخانه باید پیشرفت کند و کارگران هم از مزایای این پیشرفت منتفع شوند.

وی افزود: سه گروه مشتریان، ‌ سهامدارن و کارکنان ذی‌نفعان ایران خودرو هستند و در این بین کارکنان مجموعه ذی‌نفع اصلی سازمان محسوب می شوند چون رضایت آنان رضایت مشتری نهایی محصولات را درپی خواهد داشت.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو دست یابی به هدف تولید امسال یعنی ۶۰۰ هزار دستگاه را بدیهی دانست و گفت: کارگر باید فکر و ذهنش از تیراژ محوری به به سمت کیفیت محوری حرکت کند.

مهندس یکه زارع افزود: در ماه های اخیر ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد تولید داشته که این امر مرهون تلاش های شبانه روزی جهادگران سنگر تولید است.

وی درباره داخلی سازی تامین قطعات گفت: در گذشته میانگین تولید روزانه دوهزار و ۷۰۰ دستگاه بود که از این تعداد هزار و ۸۰۰ دستگاه با تامین از منابع داخلی و بقیه به صورت سی کی دی تولید می‌شد. درحال حاضر کل تولید روزانه که معادل دو هزار و ۴۰۰ دستگاه است به صورت کامل از منابع داخلی تامین می شود.

مهندس یکه زارع از ساماندهی و به روز شدن پرداخت به قطعه سازان خبر داد گفت: قطعه سازان باید تقویت شوند و اشتغال جوانان کشور ادامه یابد که خود نتایج مثبتی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این که با برنامه ریزی های دقیق در تامین و تولید از ۱۶ فرودین امسال تاکنون خودروی ناقصی در ایران خودرو تولید نشده است افزود: ۸۰ هزار خودروی ناقص کف کارخانه نیز به صفر رسیده است.

مهندس یکه زارع اظهار کرد: ایران خودرو درحال حاضر مشکلی در تیراژ تولید ندارد و فعالیت های اصلی خود را بر چهار محور کیفیت، خدمات پس از فروش، صادرات و توسعه محصول متمرکز کرده و نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد.

وي اظهار اميدواري كرد: برند ايران خودرو بايد در بازار داخلي و در سطح جهان به عنوان برند برتر معرفي شود و خودروسازان خارجي را براي رقابت در قيمت و كيفيت به چالش بكشد.