گروه اقتصادی

- گفته می‌شود دلیل نوسان قیمت دلار در هفته‌های گذشته قطع ارتباط مقطعی صرافی‌های بانک‌های خصوصی ایران با بانک چین بوده است.

به گزارشافکارنیوز، کونلون بانک چین، یکی از بانک‌هایی است که صرافی‌های بانک‌های خصوصی ایران دلارهای مبادله‌ای را از طریق آن رد و بدل می‌کردند.
گفته می‌شود اخیرا ارتباط برای سه چهار رو قطع شده و تمام تقاضا متوجه بازار در داخل کشور شد. البته در حال حاضر دوباره این مسیر روبه‌راه شده و بهبود پیدا کرده و قیمت‌ها اصلاح می‌شود.

در این میان، شنیده‌ها حاکی از آن است که مقامات بانک مرکزی در یکی دو هفته گذشته سفری به چین برای حل این مشکل داشته‌اند؛ هر چند که در صحبت با آنها، این موضوع را نپذیرفتند.
در حال حاضر در شرایطی که بانک‌ها مسیر نقل و انتقال خود را از دست داده‌اند، هر کدام از صرافان به طرق مختلف یک‌سری ارتباطات را در سراسر دنیا و کشورهای منطقه ایجاد کرده‌اند.

بنا به این گزارش، در یکی دو هفته اخیر نوسان زیادی را در قیمت دلار شاهد بودیم؛ تا جایی که در این مدت دو بار قیمت دلار از نرخ ۳۲۰۰ تومان عبور کرده که بار اول به کمتر از این رقم بازگشت، اما دوباره با افزایش روبهرو شد و نرخ آن به بالاتر از ۳۲۰۰ تومان رسید.