در اقدامی عجیب و بی سابقه حساب بانکی یکی از شهروندان تهرانی توسط هکری ماهر هک شد.

به گزارش آتی نیوز، ماجرا از این قرار است که چند روز پیش یکی از شهروندان توسط پیامک سیستم همراه بانک خود از برداشت ۳۰ میلیون ریال یعنی سقف برداشت روزانه از حساب خود و واریز آن به حساب شخص نامعلومی مطلع می شود. این شخص در همان زمان به بازرسی شعبه مرکزی بانک مذکور واقع در شهرک غرب مراجعه می کند که متاسفانه مسئول مذکور در همان زمان اقدام قابل توجهی را انجام نمی دهد.

سرانجام این شخص با مراجعه به یکی از اقوام کارمند خود در بانک سینا، موفق به پیدا کردن نام صاحب حساب و آدرس وی می شود. وی پس از پیگیری های متعدد متوجه می شود که صاحب کارت، یکی از طلافروشان خیابان کریمخان زند است.

طلافروش در مواجهه با این شهروند مدعی می شود که فردی با مراجعه به مغازه اش مبلغ ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان طلا خرید و بعد از خرید شماره کارت صاحب مغازه را برای واریز این وجه مطالبه می کند که طلافروش نیز در اختیارش می گذارد.

بدین ترتیب هکر حرفه ای توانست مبلغ ۳۰ میلیون ریال را از حساب فرد مالباخته برداشت و به حساب طلافروش واریز کند. نکته قابل توجه این است که دوربین های طلافروش و پاساژ هر دو در آن روز خراب بوده اند و متاسفانه تصویری از این هکر ماهر ثبت نشده است.

به گفته این شهروند ، وی برای خرید شارژ ایرانسل و سایر خدمات از اینترنت استفاده می کرده و هنگام خرید شارژ اطلاعات وی به جای اینکه برای بانک ارسال شود برای فرد هکر ارسال می شده است که همین موجب دزدیده شدن اطلاعات کارت وی توسط هکر را تقویت می کند.