تعلیق همکاری مخابرات و شرکت‌های PAP
به گزارشافکارنیوز؛ ‌ عبدالمحمد بیدختی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: درحالی که درآمد مستقیم شرکت مخابرات ایران از محل فعالیت شرکت های PAP سالیانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان است اما روند تعامل و همکاری میان طرفین از زمان مدیریت جدید این شرکت مسکوت مانده و بحث‌های مشارکت و واگذاری امکانات به شرکت‌های خصوصی به حالت تعلیق درآمده است.

وی افزود: موضوع واگذاری امکانات و مشارکت میان شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های PAP برای توسعه اینترنت پرسرعت و استفاده از امکانات و تجهیزات انحصاری مخابرات به رغم این که پیش نویس آن با مدیرعامل قبلی مخابرات تدوین شده بود اما مدیرعامل فعلی نه تنها اقدامی در این راستا انجام نداده، بلکه از تمامی شرکت‌های مخابرات استانی درخواست شده تا موضوع را مسکوت باقی بگذارند.

به گفته مسوول دبیرخانه شرکت های PAP، پیش نویس واگذاری امکانات و همکاری میان شرکت مخابرات و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیش از این امضا شده بود اما با تغییر مدیرعامل مسکوت مانده و اقدامی روی آن صورت نگرفته است، در صورتی که به گفته مدیر عامل جدید شرکت مخابرات ایران، قرار بر این بود تعامل با شرکت های PAP افزایش یابد و در دستور کار قرار گیرد.

بیدختی نژاد اظهار داشت: در همین راستا، شرکت مخابرات ایران با ارسال نامه ای در مهر ماه امسال به تمامی شرکت های مخابرات استانی از آنها خواسته است از واگذاری امکانات خودداری و قرارداد همکاری با شرکت های PAP برای توسعه خدمات اینترنت پرسرعت امضا نکنند در این راستا واگذاری امکانات مخابراتی در مراکز بصورت محدود انجام شده که به هیچ عنوان درخواست شرکت های PAP را در این زمینه تامین نکرده است.

وی افزود: این درحالی است که پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همکاری بیشتر مدیرعامل جدید مخابرات با شرکت های PAP تاکید کرده و افزایش تعاملات میان طرفین را وعده داده بود اما هیچ اتفاقی در این باره نیفتاده و هیچ یک از مشکلات شرکت های PAP مبنی بر دریافت امکانات مورد نیاز حل نشده است. این در حالی ست که پس از ماه ها که از انتصاب مدیر عامل مخابرات ایران می گذرد، هنوز شرکت های PAP موفق به دیدار ایشان نیز نشده اند.

به گفته بیدختی نژاد، اکنون ظرفیت برخی شرکت ها در مراکز مخابراتی نیز پر شده است و عملا امکان سرویس دهی آنها وجود ندارد و متقاضیان در انتظار دریافت خدمات هستند.