خروج بدون ویزا از خرمشهر به بصره

به گزارش افکارنیوز، احمد شهریاری امروز اظهار کرد: خروج بدون ویزا از مرز دریایی بندر خرمشهر به مقصد بصره امکان‌پذیر شد. کشتی‌های مسافری مستقر در بندر همه روزه صبح و عصر کار انتقال زوار را انجام خواهند داد.

معاون دریایی بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به گفته‌های اوحدی رئیس حج و زیارت در روز گذشته، عنوان کرد: با توجه به اعلام اوحدی مبنی بر عدم مراجعه مردم به مرزها به علت ازدحام در مرز، و با توجه به اخذ مجوز تردد بدون ویزای مردم از مرز دریایی، جمعیت قابل توجهی به سمت مرز دریایی گسیل شده‌اند.

شهریاری از وجود دو شناور بلریان و ایران زمین در بندر خرمشهر برای تردد زوار خبر داد و افزود: این کشتی‌ها با حداکثر ظرفیت آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

وی در ادامه از ظرفیت حمل ۲۶۰ نفر توسط کشتی بلریان خبر داد و این ظرفیت را قابل ارتقا تا ۵۵۰ نفر نیز دانست.

شهریاری همچنین عنوان کرد: بر اساس اعلام شرکت کشتیرانی والفجر، کشتی مسافری بلریان با ظرفیت ۲۶۰ نفر از امروز، صبح‌ها ساعت ۱۰ و بعد از ظهرها ساعت ۱۵ بندر خرمشهر را به قصد بصره ترک می‌کند.

معاون دریایی بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: حجم متقاضیان بالاست و ظرفیت امروز رو به تکمیل؛ و به‌دلیل حجم بالای متقاضیان برای تردد از طریق مرز دریایی، احتمال الحاق کشتی مسافری دیگری به ناوگان حمل و نقل دریایی بندر خرمشهر وجود دارد.

وی، شمارههایی را برای رزرو بلیط اعلام کرد و گفت: برای رزرو بلیط میتوان با شمارههای ۰۹۱۰۱۷۲۹۹۶۰ و ۰۹۱۶۳۳۳۰۶۹۵ تماس حاصل کرده و شماره تماسهای شرکت هوپاد دریا در خرمشهر و ۰۹۱۷۱۶۲۲۳۸۶ آماده پاسخگویی به سوالات مطرح شده در این زمینه است