طی هفته اخیر بازار طلا در جهان تههای فعالان بازار امروز بهای انوع سکه در بازارهای داخلی نسبت به روز گذشته افزایش یافته است و البته با قیمتهای متفاوتی در نقاط مختلف کشور به فروش میرسد.

به گزارش شبکه ایران، کاهش ارزش دلار قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه به شدت افزایش یافت و هر اونس طلا به بالای ۱۲۹۰ دلار رسید.
پس از اظهارات بن برنانکه رییس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر نگرانی از وضعیت اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۱ ارزش دلار در بازارهای بین‌المللی کاهش یافت. قیمت هر اونس طلا در بازار لندن به بیش از ۱۲۹۳.۳۵ دلار رسید. قیمت طلا روز گذشته نیز به ۱۲۹۰ دلار در هر اونس رسیده بود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی کاهش ارزش دلار و اظهارات مقامهای فدرال رزرو در خصوص احتمال اجرای بسته های محرک مالی بیشتر طی ماههای آینده و اتخاذ سیاستهای انبساطی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

این روند بر بازار طلای کشوور نیز که همسو با قیمت‌های جهانی طلا دچار نوسان می‌شود، تاثیرگذار بود بطوری که طی روز جاری هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با بهای ۳۲۶ هزار تومان، تمام سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳۴۵ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۱۶۳ هزارتومان و ربع سکه ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان در بازارهای غیر رسمی به فروش رسید.
در بازارهای داخلی قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار برابر ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار برابر ۱۵۰ هزار و ۵۳۰ تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۲ هزار و ۶۷۰ تومان برآورد شده است.
گزارش‌های رسمی بیانگر فروش هر اونس طلا با ارزش ۱۲۹۳.۳۰ دلار در بازارهای جهانی است و این رقم بیانگر رشد ۲ درصدی در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته است. همچنین هر اونس طلا امروز در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته در بازارهای جهانی با ۲۰.۲۸ درصد رشد برابر ۱۲۹۲.۹۵ دلار خریداری شده است.