کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

دبه گزارشافکارنیوز،ر جریان معاملات اولین روز زمستان امسال شاخص فرابورس با رشد ۱.۴ درصدی، ۱۱.۱ واحد صعود کرد و به عدد ۸۰۸.۷۹ واحد رسید.

همچنین سهامداران در روزجاری ۱۷۳ میلیون اوراق را بالغ بر ۹۲۸ میلیارد ریال دست به دست کردند؛ این در حالی است که نمادهای " پترول "، " مارون " و " و گردش " بیشترین تاثیر را در بالا رفتن شاخص داشتند.
هچنین در این میان، بیشترین ارزش معاملات به گروه سرمایه گذاری میراثفرهنگی، حق تقدم بانک گردشگری و پتروشیمی خراسان تعلق داشت.

شرکت های سرمایه گذاری مسکن، تو کاریل، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، صنایع و غذایی مینو، قند شیروان، بیمه دی و مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن نیز امروز از بیشترین رشد قیمت برخوردار شدند.

افزون بر این، دو اوراق اجاره رایتل و سپهر در بازار ابزار های نوین مالی هر کدام به ترتیب با دادوستد ۱۰۵ هزار و ۱۵۰ ورقه و ۲۰ هزار و ۳۰ ورقه بیشترین حجم معاملات را کسب کردند.

این گزارش می افزاید: بازار تسهیلات مسکن نیز در اولین روز معاملاتی زمستان بین ۰.۰۵ تا ۱.۵ درصد کاهش قیمت داشت و هر برگه تسهیلات مسکن بهمن۹۰ با بیشترین افت به نرخ ۷۹۵ هزار و ۵۸ ریال کاهش یافت.