تشکیل کمیته «ثبات بازار» به منظور رونق بورس

به گزارشافکارنیوز،جلسه بررسی راهکارهای ثبات بلند مدت در بازار بورس و رونق بازار سرمایه ظهر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و قرار شد کمیته ای تحت عنوان کمیته ثبات بازار، تشکیل و با رویکردهای فرابخشی و میان بخشی دستگاهها، تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

اسحاق جهانگیری در این جلسه حمایت از بازار سرمایه و بخش خصوصی را از اصلی‌ترین سیاست های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و از حاضرین در جلسه خواست از همه توان و ظرفیت‌های موجود برای توسعه بازار سرمایه استفاده کنند.

در این نشست که با حضور وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دکتر نیلی مشاور اقتصادی رییس جمهور و نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد، راهکارهای رونق بخشیدن به بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی برای این منظور مطرح شد.

این گزارش می افزاید: محمد فطانت در این جلسه ضمن ارائه گزارش جامعی از وضعیت کنونی بازار سرمایه، برنامه تفصیلی به منظور خروج از شرایط رکودی حاکم بر بازار ارائه و با اشاره به نقش کلیدی بازار سرمایه در تحقق اقتصاد مقاومتی، بر ضرورت اتخاذ راهکارهای عملیاتی به منظور بهبود شرایط بازار تاکید شد.

سخنگوی سازمان بورس افزود: موضوعی که در جلسه امروز، اتفاق نظر درخصوص آن وجود داشت، این موضوع بود که بهبود شرایط بازار به عنوان هدف اصلی تشکیل جلسه، مستلزم همراهی و هماهنگی حداکثری میان دستگاه ها و نهادهای مختلف بوده و ضروری است تصمیمات دستگاه ها و وزارتخانه های مربوطه، بصورت هماهنگ و با مدنظر داشتن آثار این تصمیمات بر بازار سرمایه و صنایع مختلف اتخاذ شود، از این رو مقرر گردید کمیته ثبات مالی با هدف ایجاد هم افزایی در تصمیم گیری های مرتبط با بازار سرمایه و با حضور مسئولان دستگاههای ذیربط تشکیل شود.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با قدردانی صمیمانه از اهتمام معاون اول رئیس جمهور برای بهبود وضعیت بازار سرمایه و نیز تشکر از همراهی و اراده جدی وزرای اقتصادی دولت، به ویژه وزرای نفت و صنعت برای رسیدگی به دغدغه های فعالان بازار سرمایه و رویکرد مثبت ایشان در جلسه صبح امروز، ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت و دستگاه های ذیربط، راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل و دغدغه های موجود در بازار اتخاذ شود.

فطانت فرد در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز، قرار شد در هفته آینده و به منظور تصمیم گیری در خصوص راهکارهای اجرایی بهبود بازار سرمایه، نشستی با حضور معاونین وزارتخانه های ذیربط و با محوریت معاون هماهنگی معاون اول رئیس جمهور، در محل سازمان بورس تشکیل شود که تصمیمات این نشست، حسب موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.