تاثیر منفی کاهش قیمت نفت بر بودجه

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی نژاد صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور نقش بسیار مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی ادامه داد: مجلس حمایت لازم را از اجرای طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی خواهد داشت و تلاش داریم تا با تزریق اعتبارات مورد نیاز شاهد اجرای هر چه سریع‌تر این فازها و بهره‌برداری از آنها باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نشست بسیار خوبی بین اعضای کمیسیون انرژی مجلس و همچنین مسئولان وزارت نفت برگزار شد و مشکلات در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از میادین مشترک نفتی و گازی باید در اولویت طرح‌ها باشد، خاطرنشان ساخت: کمیسیون‌های برنامه‌ و بودجه و کمیسیون انرژی مجلس نیز همکاری لازم را در این زمینه خواهند داشت.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد تاکید کرد: هر روز که این فازها دیرتر به بهره‌برداری برسند خسارات زیادی را برای اقتصاد کشور خواهد داشت و لازم است که در این زمینه تلاش شود تا این میادین هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه تصمیمات خوبی در کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس شورای اسلامی برای توسعه فازهای پارس جنوبی صورت گرفته است، اذعان داشت: بازدیدهایی را از این فازها داشتیم و مشکلات در این فازها بررسی شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی بخش‌هایی از پارس جنوبی در روزهای آینده، اذعان داشت: سکوی فاز ۱۲ پارس جنوبی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ارتباط با سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با تاثیرات منفی کاهش قیمت نفت، تاکید کرد: ۷۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات کشور از منابع نفتی تامین میشود که کاهش قیمت نفت تاثیر منفی شدیدی بر بودجه خواهد داشت.