وام ۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت‌ فرسوده

به گزارشافکارنیوز،محمد سعید ایزدی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده از همین الان قابلیت اجرایی دارد و با توجه به شیوه نامه بانک مرکزی هم‌اکنون قابل پرداخت است.
وی با بیان اینکه این وام هدفمند پرداخت می‌شود، گفت: در دولت جدید پرداخت وام نوسازی مشروط خواهد بود؛ به عبارت دیگر الزامات و شروطی را در این زمینه رعایت خواهیم کرد که در محدوده بافت فرسوده بودن مالکان یکی از این شروط است.

ایزدی با بیان اینکه پرداخت این وام اولویت‌بندی می‌شود، افزود: اینگونه نیست که هر کسی زودتر ثبت‌نام کند بتواند وام را دریافت کند بلکه خانه‌هایی که رد محدوده پر خطر قرار دارند در اولویت پرداخت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بانک مسکن تقبل هماهنگی اولویت‌بندی را برعهده گرفته است، گفت با بانک مسکن تفاهم‌نامه‌ای را مبادله کرده ایم تا این بانک به مأموریت اصلی خود و دوران شکوفایی گذشته در زمینه نوسازی بافت‌های فروسده بازگردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر گفت: با بانک مرکزی به توافق رسیده‌ایم تا وام مقاوم‌سازی را پرداخت کنیم چرا که معتقدیم یکی از راه‌حل‌های نوسازی، مقاوم سازی است چرا که ارزان‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه واحد محاسبه تسهیلات مقاوم‌سازی با تسهیلات نوسازی متفاوت است، گفت: این وام مقاوم‌سازی براساس مترمربع پرداخت خواهد شد و برآورد کارشناسی ما به ازای هر مترمربع حداقل ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: حداکثر وام مقاوم سازی نیز به میزان مقاومسازی واحد مسکونی خواهد بود.