مادورو: جنگ نفت را شکست می‌دهیم

به گزارشافکارنیوز،«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در یک کنفرانس مطبوعاتی در «دوحه» پایتخت قطر تاکید کرد که دولت این کشور به لطف نتایج مقدماتی سفر وی به چین و کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در حال تضمین تمام منابع لازم برای تامین بودجه ملی از ارز خارجی در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ می‌باشد.

«مادورو» ضمن اعلام این‌که ونزوئلا در حال افزایش میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نه تنها در سال ۲۰۱۵ بلکه در سال ۲۰۱۶ می‌باشد، تصریح کرد: ایجاد این سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه واردات و اجرای پروژه‌های توسعه یافته در این کشور منجر خواهد شد بتوانیم با پیامدها و عواقب ناشی از افت جهانی قیمت نفت مقابله کنیم.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین خاطر نشان کرد که طرح بهبود اقتصادی در این کشور چند هفته پیش ارائه شده که شامل ۳ سطح تاثیر‌گذار به منظور تضمین منابع لازم برای توسعه کشور و اجرای برنامه‌های اجتماعی و اقتصادی می‌باشد.

«مادورو» افزود: صداهای شومی از تداوم جنگ نفت تا ۲ سال آینده به گوش می‌رسد اما با این وجود ما قدرت مقابله با این بحران را با قدرتمندتر کردن اقتصاد خود داریم.

در این راستا وی اشاره کرد که در طول سفر دوره‌ای به کشورهای عضو اوپک به توافقاتی با چین، ایران، عربستان سعودی و قطر دست یافته است و اضافه کرد که با این اقدام در واقع در تمامی زمینه‌ها از جمله: سرمایه‌گذاری، نیروی مولد کار، تجارت، راه‌های بزرگی برای تامین بودجه برای اجرای اهداف طرح ملی از ارزهای خارجی فعالیت داشته است.

افتتاح پرواز مستقیم بین ونزوئلا و قطر


رئیس جمهور ونزوئلا در طول سفر خود به قطر به منظور گسترش روند گردشگری و توریستی، از افتتاح خط پرواز مستقیم بین این ۲ کشور خبر داد.

«مادورو» پس از نشست خود با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر اعلام کرد که افتتاح مسیر پرواز «دوحه»(پایتخت قطر)، «کاراکاس»(پایتخت ونزوئلا) گام‌هایی را به سمت تبادل فرهنگ، اقتصاد و گردشگری بین این ۲ کشور باز خواهد کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در روز یکشنبه به عنوان بخشی از سفر کاری خود به کشورهای عضو سازمان اوپک و برای گسترش روابط دو جانبه و همکاریهایی که منجر به تقویت این سازمان و بازگرداندن تعادل به بازار جهانی نفت شود به دوحه سفر کرد.