توزیع بسته جدید حمایت غذایی

به گزارشافکارنیوز،علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بسته های حمایت غذایی حمایت از سفره هایی است که با مشکل کمبود پروتئین مواجه می باشند. زنان باردار، کودکان دچار سوء تغذیه و افرادی که مواد غذایی کم کالری دریافت می کنند و به طور کلی افرادی که به لحاظ دسترسی به کالری مناسب، دچار کمبود هستند را تحت پوشش قرار می دهد.

وی توضیح داد: با مطالعاتی که صورت گرفته در مرحله بعدی که بسته های حمایت غذایی توزیع می شود گوشت سفید هم به این بسته ها اضافه شده است. اضافه شدن گوشت سفید در راستای حمایت از تولیدکنندگان طیور نیز می باشد.

وی گفت: روال دریافت بسته های حمایت غذایی نظیر دوره های قبلی است و دریافت کنندگان قدرت انتخاب در کالا دارند و همان فروشگاههای قبلی وظیفه توزیع را برعهده دارند.

وزیر کار ادامه داد: کارت ها برای دریافت بسته های حمایت غذایی شارژ می شود که فقط اعتبار خرید است.

ربیعی اظهار داشت: برای سال آینده مطالعات شناسایی خانوارهایی که دچار مشکل تغذیه ای هستند را افزایش می دهیم اجرای این طرح کاملا هدفمند است. وزارت کار، کار ارزشمندی را جهت شناسایی خانوارها انجام داده و این توانایی را نیز دارد که خانوارهای دارای تمکن مالی مناسب را نیز شناسایی کند.

وی در پایان گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت و فشاری که براثر این کاهش بر بودجه سال آینده می آید طرح حمایت غذایی را تعطیل نمی کنیم و دولت همچنان حمایت غذایی را از برخی از خانواده هایی که با مشکل تغذیه ای مواجه هستند، ادامه می دهد.