اعلام نرخ ارز توسط کانون صرافان

به گزارشافکارنیوز،ولی الله سیف اظهار داشت: مشتریان باید در فاصله زمانی یک ماه اعتبار این کارت را تسویه کنند و اگر زمان طولانی تر باشد، طبیعتاً نسبت به محاسبه سود بر مبنای عقود اسلامی اقدام می شود.

وی با تأکید براینکه کارت های اعتباری باید با عقود اسلامی تطبیق پیدا کند، گفت: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است و این کارت ها حداکثر تا پایان ۹۴ عرضه می شوند.

رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با مقررات جدید ارزی برای صرافی‌ها نیز افزود: این مقررات بازتاب و تأثیر مثبتی در بازار داشته اما هم اکنون به طور ۱۰۰ درصد پیاده سازی نشده است.

سیف تصریح کرد: با تجهیز امکانات این دستورالعمل به صورت ۱۰۰ درصد به مرحله اجرا در می آید و نرخ ها توسط کانون صرافان اعلام می شود البته مقدمات کار انجام شده و نرخ ها از هفته آینده توسط این کانون اعلام می شود.

وی البته پیاده سازی کامل دستورالعمل ناظر بر مقررات ارزی صرافی ها را نیازمند دو تا سه هفته زمان دانست و گفت: امیدواریم با اجرای جزئیات این دستورالعمل در صرافی ها انضباط کامل در بازار ارز حاکم شود.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد تعیین وضعیت مؤسسه میزان نیز گفت: در حال حاضر مسئله صدور مجوز برای مؤسسه میزان مطرح است که در صورت ارائه اسناد و مدارک لازم به بانک مرکزی و مطابقت آ‌ن با ضوابط بانک مرکزی این مجوز صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ادغام این مؤسسه با مؤسسات یا بانک‌های دیگر مطرح است نیز گفت: خیر، چنین موضوعی مطرح نیست.

همایش بانکداری الکترونیک در حالی امروز با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد که برخی مسئولان دولت تدبیر در این همایش به خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب اجازه ندادند در گفتگوی وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه این همایش حضور داشته باشند و صرفاً خبرنگار تلویزیون توانست مجوز گفتگو بگیرد.