تامین ۵۰ هزار تن گوشت از سیستان

به گزارش افکارنیوز، علی اوسط هاشمی ظهر امروز پس از خطبه های نماز جمعه در جمع نمازگزاران اهل سنت زابل اظهار داشت: با توجه به نقش سیستان و بلوچستان در تامین گوشت قرمز کشور، این تصمیم به استان ابلاغ شده است.

وی افزود: مطابق برنامه ریزی ها در مرحله اول ۲۰ هزار تن و در دیگر مراحل ۳۰ هزار تن از تولید داخل و بخشی از طریق واردات از کشورهای همسایه به بازار مصرف ارسال می شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: با احیای بخش دام زنده، صنایع دامداری، کشتارگاه و بسته بندی گوشت قرمز در منطقه سیستان نیز احیا می شود که این امر نقش بسزایی در توسعه اشتغال خواهد داشت.

وی یاد آور شد: از سویی از ابتدای خردادماه امسال تا کنون کلیه دام ها موجود در سیستان پلاک کوبی شدند تا بتوان از ظرفیت آن ها نیز برای تامین این چرخه استفاده کرد.

هاشمی یاد آور شد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاشیم تا بتوانیم روز به روز صنایع پرواربندی، کشتارگاه ها و بسته بندی گوشت قرمز را در استان به ویژه سیستان فعال کنیم، چرا که تداوم این جریان ضمن افزایش امید، رشد اقتصادی را برای مردمان منطقه در بر خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به افراد بی شناسنامه تاکید کرد: هر کس مطابق قانون هویت آن احراز شود از سوی سازمان ثبت احوال به آن شناسنامه داده خواهد و گر نه دوست نداریم کسی به ناحق صاحب حقی شود.