فروش مصنوعات تایوان و ترکیه به جای طلای ایتالیایی

به گزارشافکارنیوز،عبادالله محمدولی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بیش از ۶۰ درصد بازار در اختیار محصولات خارجی قرار دارد، اظهارداشت: چنانچه امنیت و ثبات در بازار حکمفرما شود به طور قطع تولید کنندگان می توانند پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان باشند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد منابع اولیه صنعت طلا و جواهر دنیا در ایران قرار دارد، گفت: این ظرفیت و توانمندی بسیاری بالایی را در اختیار ایران قرار می دهد تا بتواند در این صنعت و رشد و توسعه مطلوب دست پیدا کند.

محمد ولی همچنین حجم تقاضای سالانه در بازار طلای کشور را بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ تن عنوان کرد و گفت: با دیدگاه سنتی نمی توان تقاضای بازار طلای کشور را پاسخگو باشیم ضمن اینکه در حال حاضر اکثر کارگاه های متوسط تولیدی کشور مجهز به واحد طراحی شدند که این نشان می دهد آنها در حال همراهی کردن خود با بازار هدف هستند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا به وجود مصنوعات سایر کشورها در بازار ایران اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از فروشندگان، مصنوعات تایوان و ترکیه را به جای طلای ایتالیایی در بازار به فروش می رسانند و مصرف کننده هم تشخیص نمی دهد که این طلا، ایتالیایی نیست، البته برخی از فروشندگان نیز، طلای ایرانی را به نام ایتالیایی می فروشند.

وی به درج نشان استاندارد بر روی مصنوعات از ابتدای سال آینده خبردادو گفت: براین اساس تمام مصنوعات طلا باید نام برند، عیار و کد استاندارد داشته و بر روی آنها حک شده باشد.

محمدولی با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ هزار نفر در صنعت طلا به طور مستقیم مشغول به کار هستند، اظهار داشت: این ظرفیت قابلیت افزایش تا ۵ برابر را هم دارد، این در حالی است که تلاش داریم تا با برگزاری نمایشگاه طلا که از ۲۳ بهمن ماه در تهران آغاز به کار می کند، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کرده و راه را برای اشتغالزایی بیشتر فراهم کنیم.

در ادامه این نشست خبری نامدار نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، با گلایه از اینکه هنوز نتوانسته ایم در صنعت طلا و جواهر برندسازی کنیم، اظهارداشت: این در حالی است که تولیدات داخلی ایران، مرغوب‌تر از نمونه های خارجی هستند.

منصور نامدار زندی با اشاره به اینکه متاسفانه سازمان های متولی امر تولید و صادرات، برای برگزاری نمایشگاههای داخلی به سازندگان طلا مجوز نمی دهند، افزود: باید ساز و کاری فراهم کرد که بتوان سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کرد.