اپراتور چهارم تلفن همراه در راه است

به گزارش افکارنیوز، محمود واعظی شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون طرح‌های مطالعاتی اپراتور چهارم تلفن همراه انجام شده و در اواخر ماه آینده کلیات آن به تصویب می‌رسد.
وی افزود: با توجه به تجهیزات و سرمایه‌گذاری‌های ۳ اپراتور دیگر به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که از این پس به جای واگذاری تاسیسات و سرمایه‌گذاری به متقاضیان، اجازه و پروانه اپراتورهای مجازی را واگذار کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امیدواریم در اسفند ماه کلیات این طرح تصویب و از نیمه سال آینده اجرایی شود.
وی همچنین با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: طرح شبکه ملی اطلاعات در کشور به عنوان یکی از اولویت‌های وزارتخانه اعلام شده که به زودی در کشور اجرا می‌شود.
واعظی گفت: راه‌اندازی شبکه علمی کشور نیز از دیگر برنامه‌ها است که هم‌اکنون مقدمات آن مهیا شده و در جلسه‌ای که با وزیر علوم داشتیم کمیته مشترکی در این زمینه تشکیل شده تا به زودی اجرایی شود.
وی شبکه روستایی کشور را از دیگر اولویت‌های دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد و افزود: ما به دنبال افزایش ارتباط روستاها و توسعه اینترنت در همه روستاها هستیم تا روستائیان نیز فعالیت‌های خود را با اینترنت افزایش دهند.
‌وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون اینترنت در ۸ هزار روستا وصل شده است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم سال آینده نیز حدود ۲۵ هزار روستا را به شبکه اینترنت متصل کنیم.
وی با اشاره به رشد روز افزون آی.سی.تی در دنیا گفت: متاسفانه در سالهای گذشته توجه زیادی به این بخش نشده اما بخش آی.سی.تی به عنوان یکی از اولویتهای دولت یازدهم اعلام شده و تلاش داریم به هدفهای اعلام شده دولت دست یابیم.