به گزارشافکارنیوز،اقبال شاکری با اشاره به وجود سرقفلی هفت میلیونی برای دست فروشی در مترو چهار راه ولیعصر، اظهار کرد: این رقم توسط افراد سودجو که به ساماندهی دستفروشان مترو می پردازند، تعیین می شود. اشخاصی که به کسب درآمد از این طریق می پردازند، به طور قطع مزاحمت هایی را برای مردم در مترو ایجاد می کنند.

درآمده ۸۵۰ هزارتومانی دستفروشان


وی بابیان این که بر اساس شنیده های غیر رسمی هر دست فروش مترو حدود ۳۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان درآمد دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته تذکر و پیگیری هایی در جلسه های کمیسیون عمران در خصوص دست فروشی در قطاری شهر و حومه ارائه شده است.

شاکری افزود: پس از ارائه تذکر شرکت بهره برداری مترو در خصوص نحوه ساماندهی دستفروش ها در مترو بررسی های خود را آغاز کرد.

فرصت دوماهه برای ارائه لایحه پیشنهادی


رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در قالب نخستین بررسی ها شناسایی کامل و نحوه کارکرد این افراد در دستور کار قرار گرفت، اذعان کرد: فرصت دو ماهه ای به شرکت بهره برداری برای ارائه لایحه پیشنهادی داده شده است تا راه حل برخورد با این معضل مشخص شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که نحوه برخورد با دستفروشان پس از ارائه لایحه در صحن شورا و بحثو بررسی تعیین می شود، اظهار کرد: برخی معتقدند دست فروشی در مترو حتی به اندازه چند نفر نیز نباید وجود داشته باشد. اما تصمیم هر چه باشد به این موضوع واقفیم که حدود برخورد با این موضوع در برخی مواقع به احکام قضایی نیاز دارد.

نیازمند حمایت قضایی هستیم


شاکری با بیان این که به محض تصویب شورا برخورد با دستفروش های مترو عملیاتی می شود، اذعان کرد: وجود احکام قضایی برای مواقعی لازم است که برخورد و درگیری برای مقابله با این موضوع بین دستفروش ها و ماموران شهرداری به وجود بیاید، در این مواقع به طور قطع به حمایت قوه قضائیه نیاز داریم.

رئیس کمیته عمران شورا شهر افزود: این موضوعی است که برای مقابله با ممنوعیت حضو رموتورسیکلت ها به محدوده بازار نیز با آن مواجه هستیم. باید مشخص شود که ماموران شهرداری در این خصوص ضابط قضایی محسوب می شوند یا این که در حدود مصوبه شورا مجاز به فعالیت هستند. زیرا در این زمینه مقاومت و درگیری هایی را پیش بینی می کنیم.

شاکری در پایان با تاکید بر این که وجود دستفروشی در مترو به نفع تعداد اندک و به ضرر خیل عظیمی از مردم است، عنوان کرد: تا پایان ماه در انتظار لایحه ساماندهی دستفروشان مترو توسط شرکت بهره برداری مترو هستیم.