دلایل لغو مزایده سرخابی‌

به گزارشافکارنیوز،اسماعیل غلامی با اشاره به این که عدم اقبال خریداران به شرکت در مزایده استقلال و پرسپولیس از جنبه های گوناگون قابل بحثو بررسی است گفت: حساسیتهایی که واگذاری این دو باشگاه به لحاظ ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد موضوع واگذاری این دو تیم را با ظرافتهای ویژه ای همراه کرده است.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی افزود: یکی از دلایل عدم اقبال خریداران برای خرید استقلال و پرسپولیس طرح موضوع گران بودن قیمت اعلامی برای این دو باشگاه است که باید بگویم سرخابی‌ها بیشتر از این قیمتها ارزش دارند.
وی اضافه کرد: البته خریداران نیز حق دارند تا در خصوص قیمت پیشنهادی خود تصمیم گیری کنند و قیمت پایه را گران یا ارزان بدانند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: یکی دیگر از عواملی که در زمینه عدم اقبال خریداران به شرکت در مزایده استقلال و پرسپولیس مطرح است ارتباطی است که میان فعالان فوتبال ما وجود دارد و احتمال می رود این دیدگاه میان آنها هماهنگ شده باشد که با عدم شرکت در این مزایده، سازمان خصوصی سازی را مجاب کنند تا در نوبت بعدی این دو تیم را با قیمت پایین تری عرضه کند.

غلامی در ادامه با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی که در خصوص قیمتگذاری نامناسب استقلال و پرسپولیس در چند روز گذشته مطرح شده است تصریح کرد: مقایسه این دو تیم و برند سرخابی‌ها با باشگاههای فوتبال کشور مالاگا که ۵ هزار نفر هم هوادار ندارند کار درستی نیست و نشان از این دارد کسانی که این موضوعات را مطرح می کنند کمترین شناخت را از برند و ارزش گذاری آن ندارند.
معاون سابق سازمان خصوصی سازی اذعان داشت: یکی دیگر از دلایل عدم اقبال خریداران به شرکت در این مزایده وجود ابهام در زمینه این مزایده و بدهی های استقلال و پرسپولیس است.

وی با اشاره به این که هر چند سازمان خصوصی سازی در آگهی خود اعلام کرده بود تنها املاک و دارایی های این دو تیم واگذار خواهد شد و تسویه بدهی های آنها بر عهده دولت است گفت: با این حال اطلاع رسانی مناسبی برای روشن کردن افکار عمومی در این زمینه انجام نشد و بهتر بود از پتانسیل هایی چون برنامه ۹۰ و نیز برگزاری مناظر تلویزیونی با حضور کارشناسان فوتبالی و مدیران دو تیم سرخابی برای شفاف سازی بیشتر استفاده می شد.

غلامی افزود: بر اساس قانون سازمان خصوصی سازی مشکلی از نظر بودجه و هزینهکرد تبلیغات به روشهای گوناگون ندارد و بر این اساس بهتر بود اطلاع رسانی مناسب تری در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس انجام می داد.