مردم منتظر گرانی نان باشند!

به گزارش افکارنیوز، ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شنبه شب در حاشیه چهل و ششمین نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت که با حضور وزیران امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در مورد افزایش قیمت نان در سال ۹۴ گفت: جلساتی در همین راستا با دولت برگزار شده و قرار است قیمت آرد در سال آتی اصلاح شود تا جلوی قاچاق و بروز فساد در این بخش گرفته شود.

وی در پاسخ به اینکه افزایش برخی از حامل های انرژی براساس مصوبات مجلس به معنای اجرای فاز سوم هدفمندی از سال آینده است یا خیر، افزود: در حال بررسی بودجه سال ۹۴ در مجلس شورای اسلامی هستیم و در برخی از موارد اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را انجام داده‌ایم، اما این امر به معنای اجرای فاز سوم هدفمندسازی یارانه ها نیست.

فتحی پور ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت نفت و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که قرار بود قیمت حامل های انرژی به ۹۵ درصد فوب خلیج فارس برسد، اصلاحاتی در قیمت برخی از حامل های انرژی انجام شده است.

علاوه بر نرخ حامل های انرژی اصلاح قیمت نان و آرد نیز توسط مجلس در دستور کار است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آرد مصرفی در سال ۸۹، ۱۰ میلیون تن بود که این رقم در سال ۹۱ که قیمت ها یکسان شد، به هفت میلیون تن کاهش یافته بنابر این سه میلیون تن قاچاق در این بخش وجود داشت.