افزایش نرخ پیام کوتاه

به گزارش افکارنیوز، از نشست علنی مجلس شورای اسلامی، بند الحاقی تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه بودجه ۹۴ به تصویب نمایندگان رسید.

بر این اساس اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی موظفند، علاوه بر قیمت هر پیام کوتاه مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

پیش از آن نیز ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مبارکه پیشنهاد حذف این بند را ارائه و عنوان کرد: این بند باید حذف شود، تا پول از جیب مردم درنیاید. اکنون پیامک‌های تبلیغاتی از مردم پول‌های زیادی می‌گیرند.

ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی نیز در مخالفت با حذف این بند گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی پیامکی قابل تأمل است. خوشحال نیستیم که میلیاردها تومان پول به شرکت‌ها داده می شود و برای مردم هزینه دارد، اما از جهتی که این درآمدها قرار است، برای نیازمندان هزینه شود موافقیم.

در ادامه کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در موافقت با حذف بیان داشت: ‌ مشکلات دستگاه اجرایی از جیب مردم نباید تأمین کنیم بنابراین باید بودجه جاری حذف شود. با افزایش هزینه پیامک همه به وایبر روی می‌آورند که مشکلات اخلاقی خانمان‌سوز به همراه دارد.

همچنین مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق از بند الحاقی دفاع کرد و گفت: باید ببینیم چقدر کارهای ضروری و غیرضروری از طریق پیامک انجام میشود و از طرفی هزینه آن صرف امور بیماران، نیازمندان، بسیجیان و دانشگاه پیام نور میشود.