اجلاس مشترک اقتصادی ایران - گرجستان

به گزارشافکارنیوز،نشست هماهنگی برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان، با حضور " سرگی خواشویلی " سفیر گرجستان در تهران و قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل برگزار شد.

سید تقی حسینی؛ قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل هدف از برگزاری این نشست را همفکری در زمینه برگزاری کمیسیون مشترک به ریاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست.

وی ادامه داد: این وزارتخانه ۳ سال پیش ادغام شد و هم اکنون یکی از بزرگترین وزارتخانه های کشور است که سازمان ها و شرکت های بزرگی همچون شستا، تامین اجتماعی، بازنشستگی، پتروشیمی، صنایع فولاد، کشتیرانی، هواپیمایی و … زیرمجموعه آن هستند.

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه ما وزارتخانه ای بزرگ و گسترده داریم افزود: در عین حال، بار زیادی نیز بر دوش این وزارتخانه است؛ به عنوان مثال حدود ۳۹ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و هدفمندی یارانه ها نیز بر عهده این وزارتخانه است که وظیفه ما را سنگین تر می کند.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل تاکید کرد: ما بسیار علاقمند هستیم که روابط مان را بیش از گذشته گسترش دهیم و معتقدم که در این زمینه ظرفیت های زیادی وجود دارد. وی در ادامه به اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی اشاره و اظهارداشت: با پیگیری های صورت گرفته، وزارت اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان آمادگی خود را برای برگزاری این کمیسیون مشترک اعلام کرده است.

در ادامه این دیدار، " سرگی خواشویلی " سفیر گرجستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست تاکید کرد: بنده و سفیر ایران در گرجستان یک تیم هستیم که همواره با یکدیگر در تعامل و هماهنگی های لازم را داریم.

وی ادامه داد: همچنین در برقرای روابط دوجانبه و گسترش همکاری ها میان دو کشور به موفقیت های خوبی دست یافته ایم؛ در ارتباط با این کمیسیون نیز هماهنگی های لازم با رئیس و نمایندگان پارلمان گرجستان صورت گرفته که آنها نیز در این راستا سفری هم به ایران داشتند که بسیار حائز اهمیت بود و تفاهم نامه ای هم در این خصوص امضا شده است.