فروش رنوی فرانسه به ایران متوقف شد

به گزارشافکارنیوز،شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد عرضه محصولات این شرکت به ایران در دومین ماه سال جاری میلادی متوقف شده و به صفر رسیده است.

این شرکت در نخستین ماه سال جاری میلادی ۲۰۵۰ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود اما در ماه فوریه هیچ محصولی را روانه بازار ایران نکرده است. فروش رنو به ایران در ماه ژانویه نیز کاهش یافته و نسبت به ماه قبل از آن نصف شده بود.

بر این اساس مجموع فروش رنوی فرانسه به ایران در دوماهه نخست سال جاری میلادی ۲۰۵۰ دستگاه بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۳۵درصدی داشته است. رنو در دوماهه نخست سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳هزار و ۱۵۰ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود.

کل فروش رنو به ایران در سال میلادی گذشته ۳۶هزار و ۳۰۰ دستگاه اعلام شده است. فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹درصدی داشت. رنو در سال ۲۰۱۳ بالغ‌ بر ۳۹هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو به ایران صادر کرده بود.

رنو در سال ۲۰۱۲ نیز ۱۰۰هزار و ۷۸۳ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخت. این شرکت فرانسوی در سال ۲۰۱۱ بالغ‌بر ۹۳هزار و ۶۲۶ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود.
خودروی لوگان پرفروشترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال۹۰ و بهصورت سیکیدی در این کشور تولید میشود.