بازار طلا و سکه بعد از مذاکرات؛ جوگیر شد!
گروه اقتصادی

- در آغازین ساعت‌های امروز قیمت سکه در بازار ۱۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ هزار تومان کاهش قیمت؛ به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۸ هزار تومان کاهش ۹۱۸ هزار تومان، نیم‌سکه با ۱۳ هزار تومان کاهش ۵۱۴ هزار تومان و ربع سکه با ۲ هزار تومان کاهش ۲۷۸ هزار تومان قیمت پیدا کرد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ هزار و ۱۹۱ تومان کاهش پیدا کرده بود و در بازار ۹۳ هزار و ۹۸۳ تومان قیمت داشت.

اما نکته جالب این‌جاست که پس از گذشت کمتر از دو ساعت، روند بازار برعکس شد و قیمت سکه و طلا و در بازار افزایش یافت. در حال حاضر هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید ۹۴۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۱۷ هزار تومان، ربع سکه ۲۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۶ هزار و ۴۰۵ تومان قیمت دارد.

در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با «افکارنیوز» درباره نوسان قیمت طلا و سکه در بازار امروز اظهار داشت: دلیل کاهش قیمت طلا و سکه در صبح امروز، به دلیل جو روانی بازار بود.

وی افزود: توافق لوزان در ابتدای صبح باعثکاهش قیمت طلا و سکه شد که شوک روانی بود.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان این‌که در قیمت‌ها حباب دیده می‌شد و کمتر از قیمت واقعی بود، تصریح کرد: در این شرایط عده‌ای شروع به خرید پیدا کردند و همین باعثافزایش تقاضا شد و افزایش تقاضا نیز باعثشد که قیمت طلا و سکه دوباره افزایش پیدا کند.
کشتیآرای درباره پیشبینی از بازار آتی طلا و سکه عنوان کرد: در روزهای آتی بحث قیمت جهانی اونس طلا مطرح است، ولی آنچه که مسلم است، به نظر میرسد ثبات قیمتی را خواهیم داشت تا افزایش یا کاهش قیمتها.