بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمان در سال جدید

به گزارش افکارنیوز، رئیس هیات مدیره انجمن کارگران ساختمانی بنایان سفت‌کار با انتقاد از کانون سراسری انجمن‌های صنفی برای پیگیری مطالبات بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی، گفت: با وجود مصوبه دولت برای بیمه کارگران ساختمانی حتی یک نفر در سال جدید تحت پوشش قرار نگرفته است.

علاوه بر این نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در نشست‌های مختلف با کارگران و سازمان تامین اجتماعی موفق به تخصیص و دریافت اعتبار برای بیمه کارگران طبق قانون نشدند که در این باره بسیاری از فعالان این بخش اعتراضاتی را مطرح می‌کنند.

کاظم احمدیان رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی بنایان سفت‌کار با بیان اینکه طبق قانون باید ۱۵ درصد از حق بیمه کارگران ساختمانی از محل صدور پروانه‌های ساختمانی پرداخت شود، اظهار داشت: مابقی این میزان باید توسط کارگران و دولت پرداخت شود.

وی افزود: با مراجعات فراوان کارگران ساختمانی به دفاتر تامین اجتماعی استان‌ها در ماه‌های پایانی سال ۹۳ و همچنین آغاز سال ۹۴ هیچ گونه سهمیه‌ای اعلام نشده است و موضوع بیمه آنها همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تا کنون حتی یک کارگر ساختمانی بیمه نشده است، گفت: در صورتی که منابع مورد نیاز برای بیمه کارگران ساختمانی کاهش داشته دولت می‌تواند سهم پروانه‌های ساختمانی را از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهد.

احمدیان با انتقاد از کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خواستار پیگیری جدی‌تر مشکلات بیمه این قشر زحمتکش شد و تاکید کرد: باید از حقوق کارگران بدون هیچ چشم‌پوشی دفاع کرد.

وی گفت:طبق اعلام مسئولان تا کنون یک و نیم میلیون نفر از کارگران ساختمانی در انتظار تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و تنها طی سالهای گذشته ۸۰۰ هزار نفر طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی بیمه شدهاند.