آخرین خبر از وضعیت بازار میوه

به گزارش افکارنیوز، حسین مهاجران بیان داشت: قیمت لیموی مینابی بهاره در میدان‌ میوه ۱۵ هزار تومان است دلیل این گرانی هم این است که سال گذشته واردات انجام شده بود و به همین دلیل بازار جوابگوی نیاز مردم بود اما امسال واردات کمتر است و میوه به صورت قاچاق وارد می‎‌شود.

وی در رابطه با قیمت برخی میوه‌ها در بازار گفت: در حال حاضر قیمت هندوانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ است، الان گوجه سبز گرمسار نیز آمده است و قیمت گوجه درختی شیرازی و گرمساری هر دو ۵۰ هزار تومان است. قیمت چاقاله بادام نیز از ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار توضیح داد: در ده روز آینده گوجه سبز شهریار و ساوه و قم نیز وارد بازار می‌شود به همین دلیل قیمت گوجه سبز در آن زمان کاهش پیدا می‌کند. اما قیمت واقعی گوجه سبز را تولیدات شهریار تعیین می‌کند.

وی با اشاره به کاهش دوباره قیمت گوجه فرنگی اظهار داشت: گوجه فرنگی چند روز پیش قیمتش افزایش یافت، اما دوباره با کاهش رو به رو شد و الان بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ است. این قیمت به سود کشاورزی که گوجه فرنگی تولید کرده، نیست زیرا با توجه به هزینه کارگر و کرایه چیزی برای خودش باقی نمی‌ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان باید مصرف و تولید را با وزارت جهاد هماهنگ کنند تا هم تولید کننده سود ببرد و هم بازار به سمتی پیش نرود که در یک برهه زمانی مصرف کننده هم مجبور باشد هزینه بسیار بیشتری نسبت به قیمت واقعی اجناس بپردازد.