رشد ۴۰۰ درصدی سایپا دیزل در تولید و فروش

به گزارش سایپا نیوز، زعفر تنهاپور در مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید کامیون های ولوو FH۵۰۰ گفت: در سال ۹۳ شرکت جهش خوبی در تولید و فروش محصولات خود داشته به گونه ای که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سایپا دیزل از رشد ۴۰۰ درصدی در تولید و فروش محصولات داشته است.

مدیرعامل سایپا دیزل افزود: فروش شرکت طی سال های گذشته به صورت اقساطی بوده که این موضوع باعثشده بخش اعظم فعالیت شرکت صرف پیگیری مطالبات خود شود اما با توجه به اقدامات بسیار خوبی که انجام گرفت، طی سال گذشته سایپادیزل ۸۰۰ میلیارد تومان فروش داشته بدون آنکه از طریق اقساطی فعالیت کرده باشد.

وی برنامه سایپا دیزل در سال جاری را فروش بیش از یک هزار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان دانست و گفت: همکاری مجدد با شرکت ولوو از دیگر فعالیت های عمده این شرکت در سال جاری به شمار می آید چرا که همکاری با این شرکت خارجی در سال ۹۰ قطع شده بود.

تنهاپور با بیان آنکه سایپا دیزل طی چهار سال گذشته از همکاری و ارتباط با ولوو محروم بوده است، افزود: در این مدت چین جایگزین این شرکت شد اما با ورود مجدد و همکاری ولوو با سایپا دیزل فروش این شرکت افزایش پیدا خواهد کرد و این خودروساز تجاری کشور پس از شش سال به نقطه سربه سر خواهد رسید.

مدیرعامل سایپا دیزل همچنین نبود تقاضا را از دیگر مشکلات خودروسازان تجاری دانست و تصریح کرد: کاهش تقاضا به سبب رکودی که در پروژه های عمرانی به وجود آمده، باعثشده تا خودروسازان تجاری با مشکل مواجه شوند که امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود.

تنهاپور با اشاره به طرح نوسازی ناوگان تجاری در کشور، گفت: طرحی در مجلس برای نوسازی ناوگان تجاری ارایه شده است.

وی با بیان آنکه هم اکنون ۱۳۷ هزار دستگاه خودروی تجاری فرسوده بالای ۲۷ سال در کشور وجود دارد، افزود: براساس این طرح قرار است ۶۷ هزار دستگاه خودروی تجاری جایگزین خودروی های فرسوده شوند.

گفتنی است در این مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید کامیون های ولوو FH۵۰۰ با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مدیران این خودروسازی برگزار شد.

قدرت موتور این محصول که مجددا با تغییرات بسیار زیادی به خط تولید بازگشته است، از ۴۸۰ به ۵۰۰ اسب بخار ارتقا یافته و قابلیت ارتقا به توان بالاتر را نیز دارد.

ارتقا سطح آلایندگی یورو ۴ و قابل ارتقا با یورو ۶، تجهیز به گیربکس تمام اتومات و کاهش ۷ درصدی مصرف سوخت، تغییرات اساسی در سیم کشی از دیگر مهمترین تغییرات صورت گرفته در محصول ولوو تولیدی در سایپادیزل است.