افزایش ۹۹ هزار تنی تولید انواع گوشت در ایران

به گزارش افکارنیوز، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی(فائو) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید انواع گوشت در ایران در سال جاری ۹۹ هزار تن افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته میلادی ۲.۵۹۵ میلیون تن انواع گوشت در ایران تولید شده است که این رقم برای امسال ۲.۹۶۴ میلیون تن برآورد شده است.

فائو همچنین صادرات گوشت ایران در سال جاری را ۹۳ هزار تن تخمین زده است که نسبت به ۷۵ هزار تن در سال ۲۰۱۴ از افزایش برخوردار خواهد بود.

به گزارش این نهاد بین المللی، میزان گوشت تولیدی در جهان در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۳۱۸.۷ میلیون تن برآورد شده است که حدود ۱۹۵ میلیون تن آن محصول کشورهای درحال توسعه و حدود ۱۲۳ میلیون تن آن تولید کشورهای توسعه یافته عنوان شده است.

چین با تولید ۸۸.۳ میلیون تن بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشت در جهان است.

آمارهای این نهاد بین‌المللی نشان می‌دهد، تولید گوشت گوساله در ایران در سال ۲۰۱۵ به ۲۵۴ هزار تن افزایش یابد. تولید گوشت گوسفند نیز از ۲۸۰ هزار تن در سال گذشته به ۲۹۱ هزار تن در سال جاری و تولید گوشت مرغ از ۲.۰۴۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۴ به ۲.۱۳۲ میلیون تن در سال جاری افزایش خواهد یافت.

* افزایش ۲۰۰ هزار تنی شیر و محصولات لبنی ایران در سال ۲۰۱۴

در بخش دیگری از این گزارش، میزان تولید شیر و محصولات لبنی ایران در سال جاری را ۷.۸ میلیون تن برآورد کرده است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار تن افزایش خواهد داشت. ایران در سال گذشته ۷.۷ میلیون تن شیر تولید کرده است.

همچنین میزان واردات این محصولات در سال جاری ۵۰۱ هزار تن و میزان صادرات ۵۷۱ هزار تن تخمین زده شده است.