به گزارشافکارنیوز، عبدالله موسوی، درباره اینکه چرا کالای ایرانی باید مصرف کنیم گفت: معضل اصلی کشور بیکاری است که علاوه بر تبعات اقتصادی، تبعات دیگر اجتماعی و فرهنگی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین و مهم ترین مشکل و معضل کنونی کشور مشکل بیکاری و نبود فرصت های اشتغال برای افراد جویای کار است گفت: اگر می خواهیم راه‌کارها و سیاست های روشنی را ارائه کنیم باید به بحث‌های تولیدی توجه کنیم. یکی از دلایل به وجود آمد رکود تورمی بی توجهی به بنگاه های تولیدی در صنعت و کشاورزی است.

موسوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " اگر این ملت بخواهد این استقلال سیاسى را، این عرض اندام فرهنگى را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند، باید پایه هاى اقتصادى خود را محکم کند؛ این، ریشه دواندن استقلال در کشور است و این وابسته است به تولید، به کار، به شکوفایى کار، به نوآورى در بخشهاى مختلف کار. اساس مسأله، تولید است، تولید، اساس اقتصاد است " گفت: همانطور که رهنمودهای مقام معظم رهبری مشخص می‌کند توجه به تولید داخلی اساس اقتصاد است و می‌تواند استقلال اقتصادی را به همراه داشته باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: زمانی که کالای داخلی را مصرف کنیم به کارگر ایرانی کمک می‌کنیم. اشتغال ایجاد می‌کنیم، به سرمایه ایرانی هم کمک می‌کنیم. اما زمانی که تمایل به کالای خارجی داریم، به جای کمک به یک کارگر ایرانی به حمایت کارگر غیر ایرانی می‌رویم. امروز بیکاری مشکل عمده جامعه ماست. وقتی همه مردم از این مشکل گلایه دارند باید از کالای ایرانی حمایت کنیم تا مانع از ورشکستگی کارخانه داخلی، بیکاری کارگر ایرانی و در نهایت ناامیدی سرمایه گذار داخلی شویم.

وی افزود: مشکل اصلی تحریم‌ها نیست، بلکه مشکل اصلی بی توجهی به نظام تولید است. مشکل اصلی اقتصاد ما همان چیزی است که مقام معظم رهبری در چارچوب اقتصاد مقاومتی مطرح کردند. یعنی حمایت از کار و کارگر ایرانی است که می تواند مسیر توسعه را هموار کند.