مجوز جدید برخورد با مشترکان پُرمصرف آب

به گزارش افکارنیوز، محمد پرورش گفت: در صورتی که مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر قطع آب مشترکان پُرمصرف در تابستان به نتیجه نرسد؛ مانند سال گذشته از شورای تامین استان تهران مصوبه می گیریم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهارداشت: سال گذشته که وضعیت تامین آب سخت تر بود، برای برخورد با مشترکان پُرمصرف از شورای تامین استان مصوبه ای گرفتیم و محدودیت های ۲۴ ساعته برای مشترکان پُرمصرف ایجاد کردیم، اما برای ادامه آن به مصوبه بالادستی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه اگر مصوبه شورای عالی اقتصاد به دست ما برسد سریع تر اعمال می کنیم گفت: متاسفانه کسانی آب تصفیه شده تهران را برای مصارف غیر آشامیدنی مصرف می کنند، می گویند در مقابل مصرف پولش را پرداخت می کنیم.

پرورش ادامه داد: این در حالی است که هر مشترک تهرانی در قبال ۲۰ مترمکعب مصرف آب در ماه فقط ۶۴۲۰ تومان پرداخت می کند که به معنی پرداخت آب بها نیست. این مقام مسئول در آبفای استان تهران تصریح کرد: حدود ۵۰۰ هزار مشترک تهرانی بالای ۲۰ متر مکعب و حدود ۷۰ هزار مشترک نیز بیش از ۳۰ مترمکعب در ماه مصرف می کنند.

وی درباره علت طولانی شدن دریافت مصوبه شورای اقتصاد برای قطع آب مشترکان پُرمصرف که از سال گذشته وزارت نیرو پیشنهاد آن را داده بود؟ گفت: این موضوع در حال کارشناسی است و بیشتر به بحث های حقوقی برمی گردد تا بعد از تصویب اگر کسی خواست آن را به طور قانونی پیگیری کند، جوابی برای مشترکان معترض وجود داشته باشد.