تخفیف بلیت جانبازان علیرغم طلب از بنیاد شهید

به گزارشافکارنیوز،صمد امین‌زاده با بیان این‌که در تمامی پروازهای داخلی برای جانبازان سهمیه در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: در هر پرواز حداقل ۵ بلیت تخفیف‌دار ۵۰ درصدی در اختیاز خانواده شهدا و جانبازان عزیز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه در پرواز ۶۰ نفره ۵ بلیت و در پرواز ۹۰ نفره ۶ تا ۷ درصد صندلی پروازی به جانبازان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان این‌که ۵۰ درصد بهای بلیت از خانواده شهدا و جانبازان دریافت می‌شود، یادآور شد: بر اساس قانون بقیه بهای بلیت(۵۰ درصد) را باید بنیاد شهید و امور ایثارگران به حساب شرکت‌های هواپیمایی اسمان و ایران‌ایر به‌عنوان دو ایرلاین ارائه دهنده این خدمات واریز کند.

معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی آسمان در عین حال افزود: با وجود مکاتبات بسیار با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اما هنوز نتیجه‌ای در خصوص وصول طلب‌هایمان از بنیاد شهید و امور ایثارگران حاصل نشده است.

امینزاده با تاکید بر اینکه همچنان به ارائه خدمات به جانبازان و ایثارگران ادامه میدهد در پاسخ به این پرسش که میزان طلب هواپیمایی آسمان بابت ارائه بلیت تخفیفدار چه میزانی است، اظهار کرد: میزان طلب ما یک عدد نجومی و بزرگی است، از زمان وضع قانون (حدود ۱۵ سال پیش) شرکت های هواپیمایی آسمان و ایرانایر اقدام به اختصاص بلیتهای تخفیفدار به خانواده شهدا و جانبازان کردهاند.