سازندگان داخلی به توان جهانی رسیده اند

به گزارش سرویس اقتصادیرییس استصنا درباره وضعیت پساتحریم درپاسخ پرسش خبرنگارافکارنیوزمبنی بر چگونگی رقابت و حضور در عرصه های بین المللی گفت: توان صنعت نفت ما در سطح بین المللی ست بنابراین از این جهت مشکلی نخواهیم داشت. در سال گذشته کالاهای مانند لوله ها GRP، کاتالیست های فرایندی، تجهیزات ثابت و مخازن، ابزار دقیق، شیر الات پالایشگاهی و پترو شیمی صادر کردیم که ارزش آنها به ۲/۱ میلیارد دلار می رسد.

هم چنین پدیدار در ادامه افزود: ما به هیچ وجه نگران رقابت و حضور شرکت های داخلی نیستیم چراکه تولید داخل از نظر قیمت به قدری برای مصرف کننده معقول و منطقی به نظر می رسد که شرکت های خارجی توان رقابت را نخواهند داشت البته لازمه این امر یکسان بودن شرایط قراردادهای ست که وزیر نفت به شرکت های زیر مجموعه خود ابلاغ کرده است این مهم محقق می شود و جایگاه تولید کنندگان داخل محفوظ می ماند.

رییس استصنا در همین باره اضافه کرد ما تنها باید باور داشته باشیم که منافع ملی ما در حمایت تولید کننده داخلی ست و حمایت از تولیدات داخلی سودآوری بلندمدت و حتی کوتاه مدت را هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده در برخواهد داشت.

البته نکته ای که رضا پدیدار رییس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت بدان اشاره نکرده است این است که اگر ما هم توان تولید را در چنته داریم و هم بازار صادرات را در پیش روی خویش متصور هستیم وضعیت پساتحریم چه تاثیر مثبتی در روند تولید تجهیزات صنعت نفت ما خواهد داشت.