سرنخ ورود میوه‌های قاچاق به کشور
گروه اقتصادی

- در شرایطی که برخی از مسوولان ادعای توقف واردات و قاچاق میوه را دارند، اما نگاهی در سطح شهر و صحبت با پخش‌کنندگان میوه حاکی از آن است که خلاف این اتفاق افتاده و میوه‌های قاچاق هم‌اکنون در سردخانه‌ها جا خوش کرده تا در زمان مناسب با قیمت‌های بالا راهی بازار شوند.

در همین رابطه، مدیرعامل اتحادیه بارفروشان در گفت‌وگو با «افکارخبر» عنوان می‌کند: قاچاق میوه همچنان صورت می‌گیرد، اما به دلیل توزیع گسترده‌ای که در رابطه با میوه‌های تابستانی وجود دارد، میوه‌های قاچاق با استقبال کمتری روبه‌رو شدند و به همین دلیل به سردخانه‌ها انتقال پیدا کرده‌اند.

محسن محمودی می‌افزاید: میوه‌هایی همچون نارنگی، پرتقال و سیب که به صورت قاچاق وارد کشور شده است، در صورتی که وارد بازار شوند، به طور قطع بازار را با اتفاقات ناخوشایندی مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل اتحادیه بارفروشان با طرح این سوال که چطور میوه‌های بدون مجوز به وسیله سردخانه‌ها تحویل گرفته می‌شود؟ تصریح می‌کند: این نکته را باید در نظر بگیریم که واردات و قاچاق میوه که به صورت چمدانی وارد کشور نمی‌شود که از نگاه‌ها دور بماند، بلکه در حجم انبوه وارد کشور می‌شود.

محمودی خاطرنشان می کند: این موضوع نشان میدهد که نظارت در این حوزه بسیار ضعیف است و دستگاه های نظارتی عملکرد ضعیفی دارند.