به گزارش افکارخبر، مرکز تجارت بین‌الملل و بانک توسعه قطر در نظر دارند با همکاری طیف وسیعی از همتایان قطری، از بنگاه‌های خارجی به منظور دستیابی به فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک(Joint Venture) در این کشور حمایت کنند.

قطر به عنوان یکی از بازارهای رقابتی، دارای درآمد سرانه بالایی است که این موضوع، طیف وسیعی از فرصت‌های تجاری را برای تجار و فعالان اقتصادی به وجود می‌آورد؛ این رویداد فرصتی برای تشکل‌ها و بنگاه‌های صادراتی ایرانی است تا با حضور در این همایش، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی و تجاری در قطررا شناسایی کنند.

قرار است پانزدهمین مجمع جهانی صادرات ۲۱ و ۲۲ اکتبر ۲۰۱۵(۲۹ تا سی‌ام مهرماه سال جاری) با همکاری مرکز تجارت بین‌المللی(ITC) و بانک توسعه قطر در حالی در دوحه پایتخت این کشور برگزار شود.

این همایش با ساختار Busines۲Business و در بخشهایی نظیر مواد غذایی (بهویژه غذاهای فراوری شده و با ارزش افزوده، محصولات و غذاهای حلال، ادویهجات برای واردات و صادرات مجدد از منطقه)، پلاستیک، بستهبندی، محصولات مشتق شده و بخش توریسم (شامل تورگردانان، تورهای اکتشافی، هتلداری و مدیریت رویدادها، سفرهای تجاری، سفرهای فرهنگی و آموزشی) برگزار میشود و میتواند زمینه مناسبی برای تصاحب سهمی از بازار تجاری و صنعتی قطر باشد.