ضرورت خانه تکانی دولت برای مبارزه با دلالان

به گزارشافکارخبر،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه دولت برای مبارزه با دلالان باید ابتدا از خود شروع کند، گفت: در دولت های قبلی این دلال ها شکل گرفتند و اکنون بخش اعظمی از این دلال ها در داخل بدنه دولت خانه ساخته اند، که دولت قبل از هر اقدامی باید خانه تکانی را از خود شروع کند و متاسفانه این امر مشاهده نمی شود.

برخورد با دلالان در بدنه دولت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که دولت نباید تصور کند که همه مشکلات خارج از خانه است، افزود: دولت یک خانه دارای مشکل را تحویل گرفته است، بدون اینکه آن را تعمیر، اصلاح، بهسازی و بازسازی کند در آن مستقر شده است و می خواهد به جامعه بیرونی خدمت ارائه دهد.

جعفرزاده با اشاره به قرآن و احادیثدر رابطه با اینکه انسان برای انجام هر کاری ابتدا باید از خود شروع کند، ادامه داد: دولت باید در شبکه و بدنه خود بانک مرکزی، وزارت اقتصاد دارایی، امور مالیاتی و گمرک دلال ها راشناسایی و با آنها برخورد کند.

درز اطلاعات رانتی از درون دستگاه‌های اقتصادی

وی با بیان اینکه دولت هرچقدر انر‍ژی در بیرون از بخش خود مصرف کند، فایده ای دربر نداشته و اقدام اساسی نیست، اظهار داشت: چون سر منشا فساد در داخل بدنه است، بنابراین فقط شاید جای مهره ها عوض شود و به جای " جمشید بسم الله " شخص دیگری جایگزین شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه باید سرچشمه بسته شود تا رودخانه فساد خشک شود، تصریح کرد: افرادی در داخل مراکز بزرگ اقتصادی و نهادها اطلاعات رانتی را بیرون می دهند و در معاملات بانکی شریک هستند.

نقش نظارتی از سوی واحدهایی مثل حراست، گزینش و بازرسی

جعفرزاده با بیان اینکه نقش نظارتی واحدهایی مثل حراست، گزینش و بازرسی بر کارکنان بسیار تاثیرگذار است، افزود: برخی مدیران صاحب ثروت های میلیاردی، خانه ها وسایل نقلیه گران قیمت هستند اما چطور می توان با حقوق دولتی حتی اگر آن را خرج نکرد و پس انداز کرد به چنین ثروتی دست یافت، این به نوعی نشان دهنده ارتباط داشتن با سرمنشا فساد است که این سرمنشا دلال ها هستند و در واقع نقش دلال خبرچین را دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه انتظار از دولت خانه تکانی، انجام اصلاحات و نظارت بر مجموعه خود و کسانی است که به اطلاعات دسترسی دارند، تصریح کرد: کارمند بانک مرکزی در بازار صرافی دلار رد و بدل می کند با علم به اینکه از بازار روزهای آینده خبر دارد که این نوعی فروش اطلاعات رانتی است و در شرایط اقتصادی پس از تحریم ها با برنامه ریزی جدید اگر مبارزه جدی صورت نگیرد اتلاف منابع و وقت است.