جولان لوازم‌التحریر " چینی " در نمایشگاه کالای " ایرانی "

به گزارشافکارخبر، بوی ماه مهر امسال برای اصناف کشور عطر دل پذیری ندارد و موازی کاری موجود، زمینه اختلافات آنها با نمایشگاه های مشابهی که شهرداری برگزار می کند ایجاد کرده است.


اما درهر حال نمایشگاه‌ امسال نیز با وجود رکود کلی حاکم بر بازار مصرف از رونق نسبی در روز اول برخوردار است و ملزومات مورد نیاز مدارس از جمله لوازم التحریر، کیف و کفش، البسه و … را به فروش می رساند.


از نکات جالب نمایشگاه ملزومات مدارس، فروش ملزومات دیگری مانند وسایل آشپزخانه، قابلمه، دستگیره، تزئینات آهنربایی یخچال و غیره است و در صورتی که قصد خرید انواع پارچه و کت و شلوار مردانه نیز داشته باشید، می توان به این نمایشگاه آمد.


بنا براین گزارش در میان لوازم التحریری که در این نمایشگاه عرضه می‌شود کالاهای چینی که به صورت آماده به کشور آمده است حضور پررنگی دارد، به طوری که از لیوان تا پاکن، پرگار و خط کش چینی را می توان پیدا کرد.


نمایشگاه عرضه ملزومات مدارس که با هدف عرضه مستقیم و کالای ایرانی بنا نهاده شده است متاسفانه تبدیل به جولانگاه عرضه کالای چینی شده که تشخیص واردات قانونی یا قاچاقی بودن آن کار دشواری است یا حداقل برای مصرف کنندگان امکان پذیر نیست.


یک نماینده مجلس که در مراسم افتتاحیه این مراسم حاضر شده بود در این‌باره می‌گوید: واردات نوشت افزار آماده و بسته بندی شده از کشورهایی مانند چین پذیرفتنی نیست.


علیرضا محجوب با توضیح بیشتر در این زمینه می افزاید: چرا واردات لوازم التحیر آماده باید توسط اصناف تولید داخلی انجام شود درحالی که برخی از این کالاهای وارد شده، تولید داخلی دارند.


وی یاد آورمی شود که با توجه به محدودیت‌هایی که در بحثبرداشت از جنگل‌ها وجود دارد، ما تنها باید واردات کاغذ را داشته باشیم.


بنا بر این گزارش درسال‌های گذشته دفاتر و لوازم و التحریر منقش به تصاویر غربی در نمایشگاه‌های بازگشایی مدارس به راحتی مشاهده می‌شد اما یکی از نکات جالب توجه نمایشگاه بوی ماه مهر امسال عدم وجود این موارد است.

لازم به یاد آوری است محمد صدقی‌نهاد نائب رئیس اتحادیه نوشت افزار تهران نیز در گفتگویی که با تسنیم داشت اعلام کرد: ۱۰۰ درصد جوهرخودکار و روانویس، نوک‌های ساچمه‌ای و مواد مورد نیاز لوله خودکار و نوک مداد از خارج از کشور وارد می‌شود تا برای تولید نوشت افزار مورد استفاده قرار گیرد و تنها ماده اولیه چوب مداد داخلی است.

به گزارش تسنیم، نمایشگاه «بوی ماه مهر» روز گذشته آغاز به کار کرد و تا ۲۸ شهریور در محل مصلی تهران از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب دایر است.