معاون هدفمندسازی یارانه های وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: ثبت اطلاعات حساب بانکی سرپرستان خانوار ۶ استان از ۴ روز دیگر آغاز می شود..

به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت رفاه و تامين اجتماعي به نقل از واحد مركزي خبر ، بهروز مرادي چهارشنبه شب با اشاره به اجراي موفق دريافت شماره حساب سرپرستان خانوار در ۳ استان گيلان، ايلام و خراسان شمالي گفت: هم اكنون ۶ استان با بيش از ۲ ميليون و ۲۵ هزار خانوار كه فرم هاي اطلاعات اقتصادي را پركرده اند، تعيين شده است، و از ۲۴ خرداد به مدت يك هفته شماره حساب سرپرست خانوارهاي آن دريافت مي شود.
وی افزود: ‌ سرپرستان خانوار لازم است کدملی و شماره حساب کارت بانک یا حساب بانکی متمرکز خود را در پایگاه اطلاع رسانی وارد کنند، البته کسانی که شماره حساب لازم را ندارند، پیش بینی و هماهنگی لازم با بانک های این ۶ استان انجام شده است تا کارت های بانکی و حساب متمرکز برای متقاضیان صادر شود.
مرادی تصریح کرد: ‌ برای اطمینان از درستی مراحل ثبت شماره حساب، شماره تلفن همراه نیزاز سرپرست خانوار گرفته می شود تا پس از ۱۰ روز اگر شماره حساب تایید نشود، به آنها برای اصلاح اطلاع داده شود.
معاون هدفمندسازی یارانه های وزارت رفاه و تامین اجتماعی، اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها را در ۶ ماهه دوم سال اعلام کرد و گفت: تغییر اطلاعات ارائه شده خانوار یا ثبت جدید در چارچوب وظایف مرکز آمار ایران است و فرصت کافی برای این کار وجود دارد.
وی افزود: برای آن دسته از افرادی که تمکن مالی دارند هم بخشی در پایگاه اطلاع رسانی www. refahi. ir در نظر گرفته شده است تا در صورت تمایل انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کنند، البته این افراد می توانند در هر زمانی با ثبت نام دوباره، مشمول این حمایت شوند. مرادی با بیان اینکه اساسنامه سازمان هدفمندکردن یارانه ها در شورای نگهبان در حال بررسی است گفت: فکر می کنم قانون این سازمان، ‌ هفته آینده نهایی شود.

وی افزود: درآمدهای پیش بینی شده در اختیار این سازمان قرار می گیرد و ۵۰ درصد آن به صورت مستقیم به مردم، ۳۰ درصد به واحدهای تولیدی و ۲۰ درصد هم در اختیار دولت قرار می گیرد.
مرادی تصریح کرد: دولت به گونه ای عمل خواهد کرد که در وضعیت معیشت مردم مشکل خاصی بروز نکند، الگویی هم که وجود دارد، پرداخت یارانه ها برای جبران معیشت مردم است.
معاون هدفمند سازی یارانه های وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: ۳ گروه شامل گروههای زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی، مناطق محروم(که مطالعه برای تعیین مصادیق آن در حال انجام است) و گروههای اجتماعی خاص(مانند زنان سرپرست خانوار) ‌ دارای اولویت در دریافت یارانه ها هستند.
وی درباره سرپرستانی که اهلیت دریافت یارانه را ندارند(مانند افراد معتاد) ‌ نیز اضافه کرد: حساب دریافت یارانه برای فرد دیگری از خانواده که اهلیت داشته باشد، باز خواهد شد.
مردای با اشاره به ۳۰ درصد سهم صنعت به شکل کمک های بلاعوض گفت: این کمک ها جبران زیان کالاهایی است که افزایش قیمت پیدا می کنند و دولت می خواهد قیمت آنها مناسب شود.
وی افزود: ‌ البته هر دستگاه از جمله وزارت صنایع و معادن با هدف کاملا مشخص، اولویت های واگذاری یارانه را مشخص کرده است و بخشی از این وجوه هم به صورت سود تسهیلات بانکی و بخشی هم وجوه اداره شده که بانکها از آن محل تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار می دهند، در نظر گرفته شده است.
مرادی در پایان تصریح کرد: همه عملیاتی که صورت خواهد گرفت، رصد و دیده شده و از طرف دیگر شیب اعمال سیاست ها به گونه ای است که مردم اساسا صدمه ای نبینند.
در این گفتگو حقیقت پور، استاندار اردبیل با اعلام نام نویسی بیش از ۳۲۰ هزار خانوار(۹۹ درصد جمعیت این استان) گفت: نهادهای ذیربط برای امر هدفمند سازی یارانه ها فعال شده اند و علاوه بر اطلاع رسانی، ۳۲۰ دفتر خدمات اطلاع رسانی روستایی و ۳۰۰ شعبه بانک دولتی و خصوصی در سراسر استان آماده ارائه خدمات کامل و افتتاح سریع حساب بانکی هستند.
ناطق، معاون استاندار هرمزگان هم پوشش ثبت نام اطلاعات اقتصادی خانوار در این استان را ۹۶ درصد بیان کرد و گفت: اطلاع رسانی انجام شده است و آمادگی کامل عرضه خدمات در این استان وجود دارد.
وي افزود: در اين استان همه بانكها آماده افتتاح حساب هستند و دفاتر خدمات اطلاع رساني روستايي براي خدمات رساني پيش بيني شده است