وعده وزیر اقتصاد به مردم

گروه اقتصادی- وزیر امور اقتصادی و دارایی در حالی که در هفته‌های گذشته در نشیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، وجود رکود اقتصادی در کشور را تایید کرده، اما به‌تازگی در اظهارنظری عنوان کرده است که دوره جدیدی از رونق و رشد اقتصادی در انتظار اقتصاد کشور است.

به گزارشافکارخبر، این در شرایطی است که برخی از کارشناسان نسبت به سیاست‌های دولت انتقاد دارند و معتقدند که تاکنون اقداماتی از سوی دولت انجام نشده که نشان دهد در آینده نزدیک اقتصاد کشور از رکود خارج خواهد شد و فقط دولت تمرکز خود را روی کاهش تورم گذاشته است.

با این وجود، علی طیب‌نیا در مقابل این انتقادات، تاکید دارد که سیاست‌های اقتصادی کاملا معطوف به مقابله با رکود اقتصادی و دسترسی به رونق و نرخ رشد اقتصادی بالا است؛ رونقی که در سایه کنترل فشارهای تورمی امکان‌پذیر است.

نکته‌ای که در این میان مطرح است، این‌که در حالی مسوولان و مقامات دولتی از نزدیک بودن دوران رونق اقتصادی خبر می‌دهند که مردم در مقابل آن، چنین پاسخ می‌دهند که به هیچ عنوان این موضوع برای آنها ملموس نیست. به باور کارشناسان، این‌که خروج از رکود و رونق اقتصادی برای مردم ملموس شود، باید در مصارفی که مردم دارند، خود را نشان دهد. این در حالی است که مصرف بسیاری از کالاها کاهش پیدا کرده و این روند کاهشی همچنان ادامه داد.

با این حال، علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با «افکارخبر» در پاسخ به این پرسش که چه زمانی رونق اقتصادی برای مردم ملموس می‌شود، این‌گونه پاسخ داد که در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این پرسش که این آینده نزدیک چه زمانی است؟ سه بار این کلمه را تکرار کرد: انشاءاله در آینده نزدیک!