رونق بازار خودرو در روزهای اخیر

به گزارش افکارخبر، محمد رضا اسماعیلی فعال بازار خودرو، در خصوص وضعیت خرید و فروش در هفته های اخیر به خبرنگار ما گفت: در چهار ماه گذشته و به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کشور بازار خودرو نیز با رکود نسبی همراه شد و خرید و فروش خودرو چه صفر و چه کار کرده کاهش یافت.

وی در خصوص علت کاهش خرید و فروش خودرو افزود: چند علت در این خصوص وجود دارد که هر کدام به نوعی در این موضوع تاثیر گزار بوده اند، یکی از دلایل، رکود حاکم بر اقتصاد کشور و کاهش قدرت خرید مردم می باشد که بیشترین تاثیر را داشته است و علت دوم را می توان مذاکرات بین المللی دانست که مردم را با یک سردرگمی مواجه کرده است.

اسماعیلی تصریح کرد: پس از مذاکرات بین المللی در خصوص انرژی هسته ای مردم منتظر کاهش قیمت بودند و گمان می کردند که پس از توافقات قیمت ها کاهش خواهد یافت و برخی نیز به دنبال ورود خودروهای جدید با رفع تحریم های بین المللی بودند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش یا کاهش قیمت ربطی به توافقات ندارد و در صورتی قیمت خودرو کاهش خواهد یافت که قیمت مواد اولیه، قیمت ارز و قیمت نهاده های تولید کاهش یابد که متاسفانه تا کنون نه تنها این شاخص ها کاهش نداشته بلکه در ماه های اخیر افزایش نیز داشته است پس انتظار کاهش قیمت در این وضعیت انتظار صحیحی نیست.

این فعال بازار خودرو در خصوص ورود خودروهای جدید نیز گفت: پروسه تولید خودرو در ایران پروسه ای زمان بر است و اگر قرار بر تولید خودرو جدید باشد این روند حداقل به دوسال زمان نیاز خواهد داشت و گمان نکنم به این زودی ها خودروهای جدید وارد بازار شوند.

وی در خصوص وضعیت کنونی بازار خودرو گفت: در چند روز اخیر بازار خودرو نسبت به هفته گذشته رونق بهتری داشته و روز به روز تقاضای خرید خودرو در نمایشگاهها افزایش می یابد که این روند نشانه ای از رونق بازار خودرو ارزیابی میشود.

وي در پايان تصريح كرد: آنگونه كه از شواهد امر و خبرهاي منتشره پيداست توليد كارخانه هاي خودروسازي در ماه هاي اخير كاهش يافته كه اين موضوع در صورت رونق بازار باعث عطش و جهش ناگهاني و افزايش قيمت خواهد شد و توصيه مي شود افرادي كه قصد خريد خودرو دارند هر چه سريعتر نسبت به خريد خودرو مورد نياز خود اقدام نمايند.