تعیین مامور ویژه زمین خواری در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

گروه اقتصادیافکارخبر، در راهروهای مجلس شنیده شده که در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص زمین خواری تصمیمات مهم و خاصی گرفته شد.

یکی از پرونده های زمین خواری که برروی آن بحثهای زیادی صورت گرفته، زمین خواری در روستای زیارت استان گرگان است که گفته می شود بیش از هزار واحد ساخت و ساز غیر مجاز در آن صورت گرفته و حتی برخی از مقامات و مسئولین هم در این روستا ویلا دارند که با تخلف از قانون و تصرف اراضی ملی برای خود ساخت و ساز کردند.

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در یکی از جلسات اخیر خود از قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور خواست تا در خصوص زمین خواری و تصرفات غیرقانونی اراضی ملی بخصوص در روستای زیارت گرگان گزارشی تهیه کرده و به این ستاد ارائه کند. که هنوز این گزارش آماده نشده است.

خبرنگار ما شنیده که در جلسات اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برخی مسئولین دیگر هم دعوت شدند و از آنها در خصوص زمین خواری و تخلفات صورت گرفته شده، توضیح خواستند.

این ستاد همچنین به مسئولین در خصوص توقف ساخت و ساز در گردنه حیران و تخریب برخی از این واحدها دستوراتی را داده و تاکید کرده که هر گونه ساخت و ساز افراد غیر بومی در منطقه حیران ممنوع شود.

خبرنگار ما شنیده برخی از واحدهایی که در گردنه حیران باید تخریب شوند، متعلق به برخی مسئولین و وابستگان فامیلی آنهاست.