برزیل هم خریدار ال‌ان‌جی ایران شد

به گزارشافکارخبر،بیژن زنگنه بعد از دیدار با آرماندو مونترو وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل به خبرنگاران گفت: برزیل از کشورهای فعال در زمینه تولید نفت و از جمله کشورهای دارای تجربیات ارزشمند در زمینه های مختلف نفت و گاز از جمله در زمینه حفاری در آبهای عمیق است و امیدواریم بتوانیم بویژه در زمینه حفاری در آبهای عمیق همکاریهای سازنده و خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

وی افزود: دو کشور نفتی می توانند در زمینه تولید و صادرات نفت با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند و دو طرف علاقه مندند در این زمینه با یکدیگر کار کنند.

زنگنه گفت: بزودی مذاکرات سازنده دو کشور به عقد قراردادهای همکاری منجر خواهد شد ضمن اینکه بازار ایران جذابیتهای زیادی برای سرمایه گذاریهای خارجی دارد و طرف برزیلی هم علاقه زیادی به حضور در صنعت نفت و گاز ایران و از جمله خرید ال ان جی از ایران دارد.

همچنین وزیر نفت در دیدار با آرماندو مونتیرو، وزیر توسعه، صنعت و تجارت برزیل گفت: ایران علاقه مند به همکاری با برزیل در زمینه های مختلف انرژی است.

بیژن زنگنه با بیان این که ایران همیشه تمایل به توسعه روابط با برزیل دارد، تصریح کرد: هر دو کشور نفتخیز هستند ضمن این که برزیل در زمینه تولید نفت در آبهای عمیق تجارب خوبی به دست آورده است.

همچنین آرماندو مونتیرو، وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل با اشاره به این که ظرف دو روز گذشته دیدارهای خوب و مفیدی با مقامهای ایرانی انجام داده است، افزود: امیدواریم حاصل این گفتگوها نقشه راهی برای همکاری دو کشور در آینده باشد.

وی گفت: پس از بازگشت به برزیل ساز و کار همکاری مشترک همکاری با ایران در بخشهای مختلف بررسی خواهد شد.

وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل گفت: زمینه های همکاری با ایران بسیار گسترده است و صاحبان صنایع برزیل علاقه زیادی به حضور در بازار بزرگ ایران و منطقه اطراف آن دارند.

آرماندو مونترو بعد از دیدار با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران به خبرنگاران گفت: نفت و گاز فقط یکی از زمینه های همکاری دو کشور است و دیدار امروز من با وزیر نفت ایران که دیداری کاری و سازنده بود بزودی به عقد قراردادهای مهمی منجر خواهد شد.

وی افزود: در این سفر دیدارهای خوبی با مقامات سیاسی و اقتصادی عالیرتبه ایران داشتیم و در همه این دیدارها بر عزم و اراده جدی دولت برزیل برای گسترش همه جانبه روابط اقتصادی و سیاسی با ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیر گذار در منطقه و جهان تاکید کردیم.

آرماندو مونترو افزود: در همه این دیدارها هم طرف های ایرانی با تشریح تحولات اقتصادی کشورشان در سالهای گذشته، بر لزوم تغییر نوع سرمایه گذاری و مشارکت کشورهای دیگر در طرح های اقتصادی ایران تاکید کردند.

وی با اشاره به سوابق دو کشور در همکاری در زمینه های انرژی نفت و گاز، افزود: آماده انتقال تجارب خود به شرکتهای ایرانی در زمینه های مختلف و از جمله حفاری و اکتشاف نفت هستیم.