توافق بنیاد و وزارت راه درباره آزادراه افسانه‌ای

به گزارشافکارخبر،عباس آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند پیشرفت هم خوب است و روزانه ۷۰ متر تونل با ۳۴ دستگاه قالب خط گذاری می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه قطعه اول پروژه آزادراه تهران شمال طبق برنامه تا پایان سال آینده تحویل مردم می‌شود، گفت: پیشرفت طرح در قطعه یک مطلوب است.

بهره‌برداری قطعه نخست آزادراه تهران - شمال؛ ۹۵

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره‌برداری قطعه نخست آزادراه تهران - شمال و تونل البرز تا پایان سال ۱۳۹۵ خبر داد.

حسن احمدی نوری دیروز با اشاره به بازدید اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از آزادراه تهران - شمال گفت: این بازدید از قطعه نخست آزاداره تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر از همت تا شهرستانک است.

وی با بیان اینکه این قطعه با آهنگ بسیار خوبی در حال اجراست، افزود: پیمانکاران ایرانی و چینی در این قطعه آزادراهی مشغول کار هستند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با یادآوری اینکه در دولت یازدهم پیمانکار چینی به قرارداد خود محدود شد و پیمانکاران داخلی وارد عمل شدند، ادامه داد: کار احداثقطعه یک آزادراه تهران - شمال به ۵ پیمانکار توانمند ایرانی سپرده شد که در حال حاضر نیز مشغول به کار هستند.

وی آزادراه تهران - شمال را یکی از ابر پروژه‌های کشور دانست و افزود: این آزاداره از مناطق بسیار سخت گذر همچون دره کن و سلوقان و ارتفاعات ۲۴۰۰ متر عبور می‌کند و در نهایت به جاده چالوس و دریا ختم می‌شود به طور مثال حجم زیادی از مسیر دارای تونل و پل‌های بسیار بزرگ است که وجود همین ابنیه‌های فنی موجب سختی و پیچیدگی کار شده است.

احمدی نوری تأمین منابع مالی طرح و وجود معارضان را یکی دیگر از مشکلات این پروژه عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه این پروژه جز اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و امیدواریم قطعه یک این آزادراه تا پایان سال ۱۳۹۵ آماده تردد شود.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل کندی پروژه، تحریم‌ها بود که در جابه‌جایی منابع مالی فاینانس پروژه مشکلاتی را ایجاد کرد چون به این دلیل که پیمانکار چینی هم سازنده، هم طراح و هم تأمین کننده مالی پروژه بود در بحثانتقال منابع مالی به مشکل خورد و همین باعثکندی پروژه شد.

وی با بیان اینکه این طرح، تحول عظیمی در حمل و نقل جاده‌ای کشور ایجاد خواهد کرد، تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌ها متناسب با منابع کشور همکاری خوبی میان وزارت راه و شهرسازی و شرکت احداثآزادراه‌ تهران - شمال متعلق به بنیاد مستضعفان صورت گرفته است و قطعه یک و تونل البرز واقع در قطعه دوم در اولویت کاری قرار دارد؛ به همین جهت بنا داریم قطعه یک این آزادراه و تونل البرز را تا پایان سال اینده به بهره‌برداری برسانیم.

بنابراین گزارش، قطعه چهارم این آزادراه از مرزنآباد تا چالوس پس از گذاران یک دوره ایمنسازی در عید فطر امسال زیر بار ترافیک رفت.